הומור, מוטיבציה ללמידה ורמת הישגים במקצוע המתמטיקה בקרב תלמידים עם לקויות למידה
בשארה וגזית, 2021
תקציר
שילוב הומור בשיעורי מתמטיקה בקרב תלמידים עם לקויות למידה קשור לרמות גבוהות יותר של מוטיבציה ולהישגים מתמטיים גבוהים יותר. רמות השימוש בהומור משפיעות באופן חיובי על שליטה במשימה, על נטייה לביצוע ועל הפחתת הימנעות. ההומור תורם לאקלים לימודי חיובי, להפחתת חרדה ולחיזוק תחושת המסוגלות, והנתונים מצביעים על קשר בין עמדות חיוביות כלפי שימוש בהומור לבין שיפור משמעותי בהישגים.
מבוא
מתמטיקה היא מקצוע שמעורר אצל רבים תחושות לחץ, דאגה ואף חרדה מתמטית. תחושות אלו פוגעות ביכולת להתמודד עם משימות מתמטיות ועלולות לחסום את תהליך הלמידה. אף שהמתמטיקה אינה אמורה להיות קשה או מאיימת, צורת ההוראה המסורתית לעיתים אינה מעוררת עניין, וגורמת לחוויות תסכול אצל תלמידים, במיוחד אצל אלה המתמודדים עם לקויות למידה. שינוי האקלים הלימודי באמצעות כלים יצירתיים עשוי להפחית את העומס הרגשי ולשפר את חוויית הלמידה.
לקויות למידה והקשרן להוראת מתמטיקה
לקויות למידה כוללות קשיים בעיבוד שמיעתי, ליקויים חזותיים מרחביים, בעיות זיכרון, קשיי שפה, קשיים...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^