האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

הומור, מוטיבציה ללמידה ורמת הישגים במקצוע המתמטיקה בקרב תלמידים עם לקויות למידה

סיכום בעברית בהיקף 813 מילים, של המאמר:

בשארה, ס. וגזית, א. (2021). הומור, מוטיבציה ללמידה ורמת הישגים במקצוע המתמטיקה בקרב תלמידים עם לקויות למידה. הייעוץ החינוכי, 23, 160-180.



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 29 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

הומור, מוטיבציה ללמידה ורמת הישגים במקצוע המתמטיקה בקרב תלמידים עם לקויות למידה
בשארה וגזית, 2021

תקציר
שילוב הומור בשיעורי מתמטיקה בקרב תלמידים עם לקויות למידה קשור לרמות גבוהות יותר של מוטיבציה ולהישגים מתמטיים גבוהים יותר. רמות השימוש בהומור משפיעות באופן חיובי על שליטה במשימה, על נטייה לביצוע ועל הפחתת הימנעות. ההומור תורם לאקלים לימודי חיובי, להפחתת חרדה ולחיזוק תחושת המסוגלות, והנתונים מצביעים על קשר בין עמדות חיוביות כלפי שימוש בהומור לבין שיפור משמעותי בהישגים.

מבוא
מתמטיקה היא מקצוע שמעורר אצל רבים תחושות לחץ, דאגה ואף חרדה מתמטית. תחושות אלו פוגעות ביכולת להתמודד עם משימות מתמטיות ועלולות לחסום את תהליך הלמידה. אף שהמתמטיקה אינה אמורה להיות קשה או מאיימת, צורת ההוראה המסורתית לעיתים אינה מעוררת עניין, וגורמת לחוויות תסכול אצל תלמידים, במיוחד אצל אלה המתמודדים עם לקויות למידה. שינוי האקלים הלימודי באמצעות כלים יצירתיים עשוי להפחית את העומס הרגשי ולשפר את חוויית הלמידה.

לקויות למידה והקשרן להוראת מתמטיקה
לקויות למידה כוללות קשיים בעיבוד שמיעתי, ליקויים חזותיים מרחביים, בעיות זיכרון, קשיי שפה, קשיים...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^