האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

הקשר בין קבלת החלטות לקריירה, מסוגלות עצמית, זהות תעסוקתית והתנהגויות חקר קריירה בקרב תלמידי תיכון אפרו-אמריקאים

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 1030 מילים, של המאמר:

Gushue, G. V., Scanlan, K. R. L., Pantzer, K. M., & Clarke, C. P. (2006). The relationship of career decision-making self-efficacy, vocational identity, and career explorations behavior in African American high school students. Journal of Career Development, 33, 19-28.



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל
הקשר בין קבלת החלטות לקריירה, מסוגלות עצמית, זהות תעסוקתית והתנהגויות חקר קריירה בקרב תלמידי תיכון אפרו-אמריקאים
Gushue et al., 2006

תקציר
המחקר בודק את הקשר בין הבנייה קוגניטיבית חברתית של מסוגלות עצמית בקבלת החלטות לבין זהות מקצועית ופעילויות חקר בקריירה במדגם שכלל 72 תלמידי תיכון אפרו-אמריקאים. הממצאים מצביעים שרמות גבוהות של מסוגלות עצמית בקבלת החלטות בקריירה קשורות לזהות מקצועית יותר מובחנת ויותר מעורבות בפעילויות חקר קריירה. נעשה דיון לגבי ההשלכות להדרכות בקריירה ולמחקר עתידי.

רקע תאורטי
אחת המשימות העיקריות של גיל ההתבגרות הוא הפיתוח של הבטים שונים של זהות. לחקירת קריירה וגיבוש תוכניות לקריירה יש תפקיד חשוב בתהליך גיבוש הזהות. בתחום הקריירה מדגישים את גיל ההתבגרות כתקופה מרכזית של חקירה וגיבוש של מטרות קריירה פוטנציאליות. במהלך שנות התיכון, התלמידים מקבלים החלטות קריטיות הנוגעות לקריירה. החלטות אלה משפיעות, באופן בלתי נמנע, על שאיפות קריירה, תוכניות ומטרות של אותם תלמידים. בשנים האחרונות, גדל מספר החוקרים שהדגישו את החשיבות של חקירת התפתחות קריירה בקרב תלמידי תיכון עם צבע עור שחור, אוכלוסייה שקבלה תשומת לב מוגבלת בספרות המחקרית של פיתוח קריירה.
תלמידים אפרו-אמריקאים שלומדים בתיכון, מתמודדים לעיתים קרובות עם מספר רב של אתגרים כאשר הם מתכננים דרכים פוטנציאליות לקריירה שלהם, כמו מחסור של משאבים כלכליים במשפחות המוצא שלהם,...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^