מגננת מתחילה לגננת פורצת דרך: תהליך התפתחותה של גננת מובילה
דוד-עדולמי, 2015
הקדמה
כניסתה של רפורמת "אופק חדש" משנה את תפיסת תפקיד הגננת. שינוי זה בא לידי ביטוי בשני מישורים עיקריים. ראשית, ניתן יותר דגש להתפתחות המקצועית של הגננת. שנית, ישנה התייחסות לגננת כאל מנהלת גן וכמנהיגה חינוכית, התייחסות שמאירה אספקטים נוספים בתפקיד (ניהול ומנהיגות) מלבד התפקיד הפדגוגי בלבד. לגננת יש הזדמנויות רבות להתפתחות מקצועית בשל האוטונומיה הרבה בתפקידה. המאמר מתאר את תהליך ההתפתחות המקצועית של המחברת מגננת מתחילה לגננת מובילה.
שלבי התפתחותה המקצועית של הגננת
בד בבד עם השינוי בתפיסת תפקיד הגננת, ממחנכת שתפקידה לדאוג לרווחת הילדים בלבד, למנהלת ומנהיגה חינוכית, ישנה ציפייה להתפתחות המקצועית של הגננות בכיוונים אלו. ניתן לחלק את ההתפתחות המקצועית של הגננת לארבעה שלבים:
• השלב הראשון –...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^