הערכה לשם למידה
בירנבוים, 2007
המאמר עוסק במושג "הערכה לשם למידה", במאפיינים המרכזיים שלו, ובהשפעה של ההקשר הבית ספרי על תהליכים אלה.
מבוא
המושג המרכזי בו עוסק המאמר הוא "הערכה לשם למידה" (Assessment for learning). הטענה המרכזית היא שלהקשר הבית-ספרי, כלומר לאיכות הקהילה המקצועית בבית הספר, קיימת השפעה ישירה על איכות ההערכה לשם למידה. הערכה לשם למידה היא מושג שמובחן מתהליכים אחרים של הערכה כגון הערכה חיצונית או הערכה מסכמת ונמצא שהערכה לשם למידה, כאשר היא מתבצעת באופן מיטבי, מקדמת מיומנויות רבות בקרב התלמידים כגון מיומנויות חשיבה ופתרון בעיות, מוטיבציה ללמידה מעמיקה, שינוי עמדות של תלמידים ומורים בהקשר ללמידה והערכתה, ומשפרת אסטרטגיות של הכוונה עצמית בלמידה.
העקרונות של הערכה לשם למידה
הערכה לשם למידה מדגישה את חלקו של הלומד עצמו בהבניית הידע, והיא מבוססת על עקרונות אסכולת הלמידה הקונסטרוקטיביסטית. הערכה לשם למידה מדגישה את האופן שבו התלמיד מכוון את למידתו באופן עצמאי ובלמידה שיתופית עם תלמידים אחרים, והיא...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^