האם יש לשלב מוכוונות עצמית בלמידה בתיאוריית העומס הקוגניטיבי? מאמר תגובה
Sweller & Paas, 2017
תקציר
מחקרים על תיאוריית העומס הקוגניטיבי ומחקרים על מוכוונות עצמית בלמידה בדרך כלל מתמקדים בתיאוריה אחת מאלה, ולא משלבים ביניהן. המאמר הנוכחי הוא תגובה להקדמת העורכים ולששת המאמרים שנכללו בגיליון שנושאו היה האפשרות לקשר בין שתי התיאוריות הללו. על מנת לסייע בתהליך זה, החוקרים ניתחו את המאפיינים של שתי התיאוריות – גם אלה התומכים בחיבור ביניהן, וגם אלה המעכבים אותו. מסקנות החוקרים הן כי ישנם קשרים אפשריים בין התיאוריות, אך ההבדלים הרבים בין התיאוריות מהווים חסם שיש להתגבר עליו.
מבוא
האפשרות לשלב בין התיאוריות באופן שיהיה שימושי תלויה במבנה הליבה של התיאוריות. תיאוריית העומס...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^