האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

פרופילים התפתחותיים של שטף קריאה והבנת הנקרא מכיתה א' עד כיתה ט', והזיהוי המוקדם שלהם

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 818 מילים, של המאמר:

Psyridou, M., Tolvanen, A., de Jong, P. F., Lerkkanen, M. K., Poikkeus, A. M., & Torppa, M. (2021). Developmental profiles of reading fluency and reading comprehension from grades 1 to 9 and their early identification. Developmental Psychology, 57(11), 1840-1854.



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

פרופילים התפתחותיים של שטף קריאה והבנת הנקרא מכיתה א' עד כיתה ט', והזיהוי המוקדם שלהם
Psyridou et al., 2021

המחקר בוחן פרופילים התפתחותיים של שטף בקריאה והבנת הנקרא של תלמידים בכיתות א' עד ט' (גילאי 7-15) בקרב מדגם גדול של תלמידים מפינלנד (2,518 תלמידים).

מבוא
אחת המטרות המרכזיות של החינוך הפורמלי הוא לבסס את המיומנויות הנדרשות להשתמש בקריאה לצורך למידה. קריאה היא מיומנות חיונית, ולכן ילדים עם קשיים בקריאה נמצאים בסיכון גבוה להשלכות שליליות רבות בהמשך חייהם. מרבית המחקר בהתפתחות קריאה התמקד בשנים הראשונות בבית הספר, אך מעט מחקרים יחסית בחנו גורמים שונים בגן הילדים שמנבאים את התפתחות מיומנויות הקריאה בשנים הראשונות בבית הספר. במחקר הנוכחי נחקרים מסלולי ההתפתחות ארוכי הטווח של שטף בקריאה והבנת קריאה מכיתות א' עד ט', ונבחן האם קיימות תתי קבוצות מובחנות של ילדים במסלולי התפתחות אלה. בנוסף, מזוהים מאפיינים בקרב ילדים בגן הילדים (בגילאי 6) שהם מנבאים של התפתחות פרופילים שונים של קריאה.

מסלולים ארוכי-טווח בקשיים בשטף קריאה והבנת קריאה
קיימים שינויים התפתחותיים בקשרים שבין שטף בקריאה והבנת הנקרא....

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^