האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

תמיכה בילדים על הפרעות על הרצף האוטיסטי בהקשר מכיל

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 2762 מילים, של המאמר:

Leach, D., & Duffy, M. L. (2009). Supporting students with autism spectrum disorders in inclusive settings. Intervention in School and Clinic, 45(1), 31-37.‏



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

תמיכה בילדים על הפרעות על הרצף האוטיסטי בהקשר מכיל
Leach & Duffy, 2009

מבוא
עם שיתוף פעולה מתמשך בין מורים לחינוך כללי, מורים לחינוך מיוחד, אנשי מקצוע בתחום השירותים וההורים, תלמידים עם הפרעות בספקטרום האוטיזם (ASD) יכולים לקבל חינוך איכותי לצד בני גילם. מאמר זה מספק אסטרטגיות כדי לקדם את ההכללה המוצלחת של תלמידים עם ASDs בכלל כיתות החינוך. ההצעות שסופקו מסווגות על ידי אסטרטגיות, שיטות וטכניקות מניעתיות, תומכות ומתקנות. אסטרטגיות אלה יכולות לספק למורים לחינוך כללי מגוון כלים המאפשרים להם לפעול באופן יזום במניעת בעיות התנהגותיות, אקדמיות וחברתיות; לשפר את ההוראה ולאפשר לתלמידים לממש את מלוא הפוטנציאל שלהם; ולמען בעיות לכתובת הנכונה אם וכאשר הן מתעוררות. דגש מיוחד ניתן לאסטרטגיות להגברת המעורבות הפעילה בפעילות ההוראה.

סקירת ספרות
שתי מגמות עצמאיות משפיעות על מורים לחינוך כללי בכל הנוגע למעורבותם בחינוך של תלמידים עם הפרעות בספקטרום האוטיזם (ASD): (א) הגדלת אומדני השכיחות של ASDs ו- (ב) דגש על הכללת תלמידים עם מוגבלויות בחינוך כללי. על פי נתוני המרכז לניטור אוטיזם וליקוי התפתחותי של הנבדקים שפורסמו ב -2007, ל-1 מכל 150 ילדים יש ASD. עם דגש ארצי על הכללת תלמידים עם צרכים מיוחדים בכיתות החינוך הכללי, מורים החינוך הכללי מתמודדים היום יותר מאי פעם עם תלמידים עם ASDs בכיתות שלהם. בעוד שתלמידי הספקטרום האוטיסטי הופרדו מבחינה היסטורית ממסגרות החינוך הכלליות, רכיב החינוך הפחות מגביל בחינוך לאנשים עם מוגבלות (2004) מאשר מחדש את הרעיון שלחינוך תלמידים עם מוגבלויות, ללא קשר לתווית, המיקום העיקרי בבית הספר צריך להיות בכיתה החינוך הכללי.
כבר באמצע שנות התשעים, בחנו החוקרים את תוצאות ההכללה עבור תלמידים עם ASDs ומצאו כי תלמידים עם ASDs שנכללו בכיתות החינוך הכלליות הראו עלייה בכישורי המעורבות החברתית, והיה להם מעגל גדול יותר של חברים ביחס לתלמידים בהפרדה. בגלל שאינטראקציה חברתית ותקשורת נכללים בין גירעונות הליבה של סטודנטים עם ASD, קידום ההכללה עבור תלמידים אלה הוא חיוני . קשה להשפיע באופן חיובי על ההתפתחות החברתית של ילדים עם ASD אם אין להם הזדמנויות ללמוד לצד בני גילם, אשר מציגים מיומנויות חברתיות מפותחות.
הוראת תלמידים עם ASD מחייבת שימוש באסטרטגיות וגישות ספציפיות שבהן מורים לחינוך כללי אינם מתמצאים. האתגרים החברתיים, התקשורתיים, ההתנהגותיים והקוגניטיביים, העלולים להשפיע על הביצועים של תלמידים עם ASD, יכולים להיות מכשולים להכללה מוצלחת אם מורים לחינוך כללי אינם מקבלים מידע ותמיכה של מחנכים מיוחדים כדי לענות על הצרכים של תלמידיהם. תמיכה זו מקובלת בברכה על ידי אנשי חינוך כלליים העומדים בפני האתגרים של שילוב תלמידים עם ASD, והם דיווחו שהטכניקות שנמצאו יעילות ביותר הן אלה המסייעות לתמוך באינטגרציה החברתית של ילד עם ASD לכיתה. מאמר זה מספק אסטרטגיות וטכניקות הקשורות לאינטגרציה חברתית, כמו גם מעורבות אקדמית, תקשורת משופרת, והתנהגויות חיוביות משופרות.

שלושה סוגי אסטרטגיות
האסטרטגיות המוצגות מאורגנות על ידי השאלה האם הן בעלות אופי מניעתי (preventive), תומך (supportive) או מתקן (corrective) בטבען. האינסטינקט הטבעי של מורים והורים רבים הוא לשקול באופן אוטומטי אסטרטגיות מתקנות. אם ילד עם ASD מציג התנהגויות מאתגרות, עולות לעתים קרובות שאלות כמו "מה עלי לעשות כאשר...?". עם זאת, השאלות שאולי יש לשאול קודם הן "מה אני יכול לעשות כדי למנוע...?" ו"איך אני יכול לתמוך בתלמיד, כך ש....?". כאשר אסטרטגיות מניעה ותמיכה יוצאות לפועל, אסטרטגיות מתקנות עשויות שלא להיות נחוצות. אסטרטגיות מניעה ותמיכה עוזרות להתמקד במה שניתן לשנות בסביבה, ובמה שניתן לשנות בהתנהגות המבוגרים ובני אותו הגיל בסביבתו של התלמיד עם ASD, כדי לקדם התנהגויות חיוביות עבורו. כאשר המורים מתמקדים בביצוע שינויים כאלה, ולא תמיד מנסים לשנות את התלמיד, ההצלחה בכיתה הכוללת תהיה גדולה יותר.
• אסטרוגיות מניעה: טיפים או אסטרטגיות למניעה הם...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^