פעילויות אוריינות בבית והשפעתן על כישורי אוריינות מוקדמים
Evans et al., 2000
תקציר
המחקר בוחן את הקשר בין הסביבה הביתית של 66 ילדים לבין התפתחות השפה והאוריינות שלהם. לאחר פיקוח על הגיל, השכלת ההורים, ויכולות הילד לפי ציונים במבחן שיום אוטומטי מהיר ומבחן סידור קוביות, קריאה משותפת בספרים בבית לא תרמה לניבוי הכישורים האורייניים של ידע לגבי שמות אותיות וצלילי אותיות. לעומת זאת, פעילות ביתית הקשורה לאותיות ניבאה חלק מהשונות של הכישורים האורייניים הללו. עם זאת, גם קריאת הספרים המשותפת וגם הפעילויות הקשורות באותיות לא ניבאו אוצר מילים נקלט ורגישות פונולוגית. במבחן נוסף שנערך באמצע כיתה ב' מדגיש את החשיבות של ידיעת השמות והצלילים של מילים ורגישות פונולוגית בגיל הגן בכל הנוגע להבדלים בין הילדים בהישגים בהבנת הנקרא, איות פונולוגי ואיות רגיל.
מבוא
מחקרים קודמים מצאו שלפעילויות ביתיות כגון קריאה משותפת או...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^
Evans et al., 2000
תקציר
המחקר בוחן את הקשר בין הסביבה הביתית של 66 ילדים לבין התפתחות השפה והאוריינות שלהם. לאחר פיקוח על הגיל, השכלת ההורים, ויכולות הילד לפי ציונים במבחן שיום אוטומטי מהיר ומבחן סידור קוביות, קריאה משותפת בספרים בבית לא תרמה לניבוי הכישורים האורייניים של ידע לגבי שמות אותיות וצלילי אותיות. לעומת זאת, פעילות ביתית הקשורה לאותיות ניבאה חלק מהשונות של הכישורים האורייניים הללו. עם זאת, גם קריאת הספרים המשותפת וגם הפעילויות הקשורות באותיות לא ניבאו אוצר מילים נקלט ורגישות פונולוגית. במבחן נוסף שנערך באמצע כיתה ב' מדגיש את החשיבות של ידיעת השמות והצלילים של מילים ורגישות פונולוגית בגיל הגן בכל הנוגע להבדלים בין הילדים בהישגים בהבנת הנקרא, איות פונולוגי ואיות רגיל.
מבוא
מחקרים קודמים מצאו שלפעילויות ביתיות כגון קריאה משותפת או...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^
