האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

ההשפעה של טכנולוגיה על האקלים הכיתתי בכיתות שלומדות מדעי החברה: גישה רב מימדית

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 780 מילים, של המאמר:

Muchera, W. (2003). The influence of technology on the classroom climate of social studies classrooms: a multidementional approach. Learning Environments Research, 6, 37–57.



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל
ההשפעה של טכנולוגיה על האקלים הכיתתי בכיתות שלומדות מדעי החברה:
גישה רב מימדית
Muchera, 2003

תקציר
המחקר בוחן את האקלים הכיתתי בכיתות שלומדות מדעי החברה והמשתמשות בטכנולוגיה. האקלים נמדד על ידי שאלון האקלים הכיתתי (Classroom Climate Questionnaire - CCQ), תצפיות בכיתה, וראיונות עם המורים. שאלון האקלים הועבר ל-306 תלמידים ב-14 כיתות של חטיבת הביניים. בניתוח גורמים עלו שישה גורמים: תמיכת המורים ומבנה ההוראה, בהירות הכללים ושליטת המורה, מעורבות בפעילויות המובנות ע"י המורה, מעורבות של שימוש במחשבים, תחרות עם מחשבים, וחדשנות. נמצאו הבדלים משמעותיים בין בתי הספר במעורבות בפעילויות המובנות על ידי המורים, חדשנות, ומעורבות עם מחשבים,. נמצאה השפעה של מגדר עבור מעורבות עם מחשבים ותחרות עם מחשבים, כאשר בבנים נמצאו תוצאות גבוהות יותר מאשר בבנות בשני ההיבטים של האקלים הכיתתי. הנתונים מהתצפיות והראיונות סיפקו הסברים להבדלים.

סקירה
רוב המחנכים מאמינים שהכיתה היא מקום חשוב לצמיחה אקדמית ואישית של התלמיד, ושהאקלים הכיתתי מתווך את הצמיחה. אחד המשתנים המשפיעים על האקלים הכיתתי הוא השימוש בטכנולוגיית...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^