ההשפעה של טכנולוגיה על האקלים הכיתתי בכיתות שלומדות מדעי החברה:
גישה רב מימדית
Muchera, 2003
תקציר
המחקר בוחן את האקלים הכיתתי בכיתות שלומדות מדעי החברה והמשתמשות בטכנולוגיה. האקלים נמדד על ידי שאלון האקלים הכיתתי (Classroom Climate Questionnaire - CCQ), תצפיות בכיתה, וראיונות עם המורים. שאלון האקלים הועבר ל-306 תלמידים ב-14 כיתות של חטיבת הביניים. בניתוח גורמים עלו שישה גורמים: תמיכת המורים ומבנה ההוראה, בהירות הכללים ושליטת המורה, מעורבות בפעילויות המובנות ע"י המורה, מעורבות של שימוש במחשבים, תחרות עם מחשבים, וחדשנות. נמצאו הבדלים משמעותיים בין בתי הספר במעורבות בפעילויות המובנות על ידי המורים, חדשנות, ומעורבות עם מחשבים,. נמצאה השפעה של מגדר עבור מעורבות עם מחשבים ותחרות עם מחשבים, כאשר בבנים נמצאו תוצאות גבוהות יותר מאשר בבנות בשני ההיבטים של האקלים הכיתתי. הנתונים מהתצפיות והראיונות סיפקו הסברים להבדלים.
סקירה
רוב המחנכים מאמינים שהכיתה היא מקום חשוב לצמיחה אקדמית ואישית של התלמיד, ושהאקלים הכיתתי מתווך את הצמיחה. אחד המשתנים המשפיעים על האקלים הכיתתי הוא השימוש בטכנולוגיית...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^