תעשיית תרבות: נאורות כהונאת המונים

סיכום בעברית בהיקף 707 מילים, של המאמר:

אדורנו, ת. והורקהיימר, מ. (1993). תעשיית תרבות: נאורות כהונאת המונים. בתוך: מי-דן, מ. ויסעור, א. (עורכים) אסכולת פרנקפורט (מבחר) (עמ' 158-198). תל-אביב: ספרית פועלים.

 

להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה


אופציונלי. השם שיופיע על החשבונית


תעשיית תרבות: נאורות כהונאת המונים
אדורנו והורקהיימר, 1993

בניגוד לתחזיות, אובדן האחיזה בדת והדיפרנציאציה הטכנולוגית, החברתית והמקצועית בין הפרטים בחברה המודרנית, לא הביאו להתפוררות החברה. את מקומה של הדת החליפה ההתפתחות הטכנולוגית ותעשיית התרבות. החברה של היום מטביעה את חותמה בכל תחום אפשרי: בקולנוע, בטלוויזיה, בעיתונים שכולם מתבטאים באותו אופן בדיוק. התפתחות הטכנולוגיה ממשטרת את האזרחים: אמצעי התקשורת הופכים את כולם למאזינים וצופים. המונופולים בתחום התרבות הם חלשים ותלויים, בהשוואה למגזרים העוצמתיים בתעשייה.
תעשיית התרבות מחלקת את הצרכנים לקבוצות, מציעה משהו לכל אחד. האדם מצופה להתנהג כאילו באופן טבעי וספונטאני לפי "רמתו" שנקבעה מראש, ולצרוך את אותו סוג של מוצר המוני שיוצר למען הטיפוס שלו. הוא נועד ליצור אשליה של תחרות חופשית ובחירה חופשית של הצרכן בעוד שבפועל מדובר במוצרים שהם זהים לחלוטין.
המטרה היחידה של תעשיית התרבות...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^