תמונות של מציאות: אסתטיקה, פוליטיקה והנאה
Lovell, 1980
מבוא
עבודה זו נוצרה מתוך עניין רב שנים באומנויות ובתרבות המונים כתופעה חברתית, ובחיפוש למקם תופעות אלה בתוך המבנים והיחסים החברתיים. המסורת הסוציולוגית נכשלה במשימה זו, כאשר הסיבות לכך הן מורכבות. מבין הענפים השונים של הסוציולוגיה, רק המרקסיזם עסק באופן משמעותי באומנות. ההפרדה בין "אומנות גבוהה" ל"אומנות להמונים" קיימת באופן המשמעותי ביותר בתיאוריה הביקורתית של אסכולת פרנקפורט, אחת מהאסכולות היחידות שהקדישו תשומת לב מחקרית רבה לניתוח של אומנות להמונים. למרות זאת, הניתוח הסוציולוגי של אומנות של חוקרים מאסכולה זו הוא חלקי, ואינו עוסק בהיבטים רבים של משמעותה החברתית של האומנות. הניסיונות למקם את האומנות בתוך ההקשר החברתי שלה אינם עוסקים בשאלות היסודיות של הקשר שבין האומנות לבין המציאות החברתית.
לעבודה הנוכחית יש שתי מטרות. הראשונה היא להעריך את האופן שבו כתיבתו המרקסיסטית של לואי אלתוסר, שהיה פילוסוף צרפתי מרקסיסטי, השפיעה על הבנת...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^