תכניות לימודים, תרבות והוראה. פרק 2: מודלים אלטרנטיביים לתכניות לימודים

סיכום בעברית בהיקף 862 מילים, של הפרק:

Schubert, W. H. (2001). Chapter 2: Alternative Curriculum Models. In: J. Zajda (Ed.) Curriculum, Culture and Teaching (pp. 23-31). Melbourne: James Nicholas Publishers.

להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה


אופציונלי. השם שיופיע על החשבונית

תוכניות לימודים, תרבות והוראה
פרק 2: מודלים אלטרנטיביים לתוכניות לימודים
Schubert, 2001

הקדמה
עיצוב תוכניות לימודים מתמקד בשאלות העוסקות באופי תוכנית הלימודים ובתוכן תוכנית הלימודים. החוקר מתייחס לשני עניינים אלה כאחד. מטרת הפרק להדגים מדוע וכיצד בניית תוכניות לימוד היא מערכת התלויה לא רק במערכות הטכנו-פדגוגיות אלא גם בתפישות האידיאולוגיות של מי שמעביר אותן. הפרק מבקש להציע הבנה חדשה של עיצוב תוכניות לימוד הלוקחת אלמנטים אלה בחשבון תוך הצגת אלטרנטיבות לעיצוב תוכניות לימודים.

שיטת העיצוב היחסי של טיילר
הגישה של טיילר מציעה עיצוב תוכנית לימודים ממוקדת מטרה, בהקשר לארבע שאלות מרכזיות: מהן המטרות החינוכיות של המוסד החינוכי? אילו חוויות למידה יכולות לעזור בהשגת מטרות אלה? כיצד לארגן חוויות למידה אלה? כיצד ניתן להעריך חוויות למידה אלה? על פי טיילר, יש לגשת לשאלות אלה עם מושגים פילוסופיים ופסיכולוגיים מוגדרים, ולתת להן מענה קונקרטי. בנוסף טוען טיילר כי בביקורת על תוכנית הלימודים, יש לקחת בחשבון איזון בין שלשה אלמנטים: מומחים בנושאים הנלמדים, לימוד ההקשר של חיי היומיום מחוץ לסביבת הלמידה, והלומדים. שיטת העיצוב של טיילר היא הפופולארית ביותר...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^