שיבושי דיבור בהפקת משפטים בקרב ילדים בגיל בית ספר עם הפרעת שפה ספציפית
Finneran et al., 2009
מבוא
ילדים רבים בגיל בית הספר עם הפרעת שפה בונים משפטים שנראים כאילו הם תואמים לדקדוק של מבוגרים. אך מוקדם מדי להסיק מכך שיכולת ההרכבה הלשונית שלהם תואמת לגילם. הסיבה לכך היא שבגילאים כגון 8-10 הדיוק הדקדוקי כבר גבוה אפילו בקרב בעלי הפרעות שפה, ולכן נוצר אפקט תקרה שלא מאפשר לבחון את הפרעות השפה דרך הדיוק הדקדוקי בלבד. לכן יש לפתח מדדים אחרים מדוייקים יותר לאיתור ילדים בעלי הפרעת שפה ספציפיות בגילאים אלה.
מטרות
מטרת המחקר הנוכחי היא לבדוק אם מדדים מתאימים יותר לשימוש בשפה, כגון שיבושי דיבור במהלך הפקת משפט, יכולים לעזור להבחין בין ילדים עם הפרעת שפה סצפיפית לבין ילדים בני אותו גיל בעלי התפתחות לשונית אופיינית לגילם, גם בגיל בו הדיוק הדקדוקי כבר גבוה. החוקרים מדדו את שיעור שיבוש הדיבור בהפקת משפט פשוט בקרב...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^