שיבושי דיבור בהפקת משפטים בקרב ילדים בגיל בית ספר עם הפרעת שפה ספציפית

סיכום בעברית בהיקף 697 מילים, של המאמר:

Finneran, D. A., Leonard, L. B., & Miller, C. A. (2009). Speech disruptions in the sentence formulation of school‐age children with specific language impairment. International journal of language & communication disorders, 44(3), 271-286.‏

 

 

להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה


אופציונלי. השם שיופיע על החשבונית


שיבושי דיבור בהפקת משפטים בקרב ילדים בגיל בית ספר עם הפרעת שפה ספציפית
Finneran et al., 2009

מבוא
ילדים רבים בגיל בית הספר עם הפרעת שפה בונים משפטים שנראים כאילו הם תואמים לדקדוק של מבוגרים. אך מוקדם מדי להסיק מכך שיכולת ההרכבה הלשונית שלהם תואמת לגילם. הסיבה לכך היא שבגילאים כגון 8-10 הדיוק הדקדוקי כבר גבוה אפילו בקרב בעלי הפרעות שפה, ולכן נוצר אפקט תקרה שלא מאפשר לבחון את הפרעות השפה דרך הדיוק הדקדוקי בלבד. לכן יש לפתח מדדים אחרים מדוייקים יותר לאיתור ילדים בעלי הפרעת שפה ספציפיות בגילאים אלה.

מטרות
מטרת המחקר הנוכחי היא לבדוק אם מדדים מתאימים יותר לשימוש בשפה, כגון שיבושי דיבור במהלך הפקת משפט, יכולים לעזור להבחין בין ילדים עם הפרעת שפה סצפיפית לבין ילדים בני אותו גיל בעלי התפתחות לשונית אופיינית לגילם, גם בגיל בו הדיוק הדקדוקי כבר גבוה. החוקרים מדדו את שיעור שיבוש הדיבור בהפקת משפט פשוט בקרב ילדי...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^