פיתוח שאלות מחקר איכותניות: תהליך רפלקטיבי

סיכום בעברית בהיקף 807 מילים, של המאמר:

Agee, J. (2016). Developing qualitative research questions: A reflective process. International Journal of Qualitative Studies in Education, 22, 431-447.

להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה


אופציונלי. השם שיופיע על החשבונית


פיתוח שאלות מחקר איכותניות: תהליך רפלקטיבי
Agee, 2016

תהליך הראיון והחקירה האיכותניים דורשים פיתוח של שאלות מחקר איכותניות יעילות, שיכולות לפתח את המחקר בדרכים שפעמים רבות ממעיטים בערכן. שאלות מחקר טובות לא בהכרח מייצרות מחקר טוב, אבל שאלות מחקר ברמה נמוכה, בדרך כלל יוצרות בעיות בהמשך המחקר. מאמר זה מתייחס גם להתפתחות הראשונית של שאלות מחקר מתאימות, וגם לאופן שבו בהמשך המחקר שאלות אלה ממשיכות להתפתח ועובדות דיוק רב יותר.

מבוא
חוקרים איכותניים רבים רואים את שאלת המחקר כנקודת ההתחלה של המחקר. ברגע שיש שאלת מחקר מספקת, המחקר יכול להתחיל. שאלת מחקר עונה על תפקיד זה, אבל כדי להתחיל משאלת מחקר טובה, יש דרכים רבות שבעזרתן ניתן לבצע מחקר מקדים ורפלקסיבי, שיוכל לסייע בגיבוש שאלת מחקר התחלתית טובה. הרעיון המרכזי בחקירה איכותנית מדגיש את היתרונות של הגישה האיכותנית, שיכולה להגיע למחקר של פרטים "מיקרוסקופיים" בתיאור של היבטים חברתיים ותרבותיים בחייהם של אנשים. שאלות מחקר איכותניות טובות, צריכות לשקף את הרצון של החוקר לדעת על הכוונות והתפיסות שמעורבות...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^