האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

מנהיגות מבוזרת כפי שהיא נתפסת על ידי המורים, מסוגלות עצמית של המורים, ושביעות רצון מהעבודה: ניתוח משוואות מבניות רב שכבתי תוך שימוש בנתוני TALIS משנת 2013

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 1754 מילים, של המאמר:

Sun, A. & Xia, J. (2018). Teacher-perceived distributed leadership, teacher self-efficacy and job satisfaction: A multilevel SEM approach using the 2013 TALIS data. International Journal of Educational Research, 92, 86-97.‏



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

מנהיגות מבוזרת כפי שהיא נתפסת על ידי המורים, מסוגלות עצמית של המורים, ושביעות רצון מהעבודה: ניתוח משוואות מבניות רב שכבתי תוך שימוש בנתוני TALIS משנת 2013
Sun & Xia, 2018

מבוא, מטרות ושאלות המחקר
הכלכלה הגלובלית הביאה לשינויים מהירים גם במערכת החינוך, כאשר בתי הספר כיום צריכים לספק לתלמידים את הידע והמיומנויות כדי להצליח בשוק התחרותי הגלובלי. בהתאם לכך, המנהיגות הבית ספרית נתפסת כמרכיב המרכזי של איכות בית הספר, והיא זו שמאפשרת ומקדמת הוראה ולמידה משמעותיות. בשנים האחרונות, המנהיגות הבית ספרית עוברת תהליך של מעבר מאינדיבידואליזם לשיתוף פעולה מנהיגותי, מושג המתואר כ-"מנהיגות מבוזרת" (distributed leadership). מושג זה מאפשר להתייחס למנהיגות הבית ספרית באופן קולקטיבי יותר, כאשר המנהל אינו המנהיג הבלעדי, אלא המנהיגות הבית ספרית מחולקת על פני אנשי צוות נוספים. למרות שינוי זה, מרבית המחקרים בנושא מנהיגות מבוזרת התמקדו בפרספקטיבות של המנהלים וכיצד המנהלים תופסים את היעילות של מנהיגות זו, והתעלמו מהפרספקטיבות של אנשי צוות אחרים בבית הספר, כגון המורים. לכן, חשוב לבחון את האופן שבו המורים עצמם רואים את המנהיגות המבוזרת הקיימת בבית הספר שלהם, ואת היעילות של המנהיגות המבוזרת עבור תפקודם של המורים.
עם התפתחות המחקרים בנושא מנהיגות חינוכית, מתקיימים דיונים לגבי האופן שבו המנהיגות הבית ספרית משפיעה באופן ישיר ועקיף על ביצועי המורים, בתחומים כמו תחושת המסוגלות העצמית של המורים, שביעות הרצון שלהם בעבודה, והמורל שלהם. האילוצים של בתי ספר לעמוד בדרישות החיצוניות של גורמים כמו משרד החינוך והממשלה הביאו לכך שבתי ספר רבים תויגו כבעלי הישגים נמוכים, נושא שמשפיע גם על המחויבות הארגונית של המורים, וגם על המסוגלות העצמית ושביעות הרצון שלהם בעבודה. נמצא, שהמסוגלות העצמית של המורים משפיעה על הנכונות שלהם לאמץ יוזמות ושינויים בבית הספר שמקודמים על ידי מנהל בית הספר. על פי מחקרים בנושא זה, מורים עם תחושת מסוגלות רבה יותר הם בעלי חוסן רב יותר להתמודד עם אתגרים וקשיים בבית הספר. מחקרים במקומות שונים בעולם שעסקו בדרכים לשפר את ההישגים של תלמידים, מצאו כי המנהיגות הבית ספרית יכולה להשפיע על המסוגלות העצמית של המורים ועל שביעות הרצון שלהם, ותחומים אלה מובילים גם לשיפור באיכות ההוראה והלמידה של התלמידים. מטרת המחקר הנוכחי היא להרחיב ולהעמיק את ההבנה של הקשרים בין מנהיגות מבוזרת ליעילות ושביעות הרצון של המורים, ובאיזו מידה קיימים קשרים אלה. קיימות שתי שאלות...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^