לשכת ניהול הקרקעות של ארצות הברית: הסכנות שבהטמעת טכנולוגיית מידע אסטרטגי

סיכום בעברית בהיקף 3061 מילים, של המאמר:

Beachboard, J. (2003). U.S Bureau of Land Management: The perils of implementing strategic information technology. Communications of the Association for Information Systems, 11, 678-694.

להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה


אופציונלי. השם שיופיע על החשבונית


לשכת ניהול הקרקעות של ארצות הברית: הסכנות שבהטמעת טכנולוגיית מידע אסטרטגי
Beachboard, 2003

במאמר מתוארים אתגרים אשר איתם התמודדו מנהלי IT (טכנולוגיות מידע) של לשכת ניהול הקרקעות האמריקאית (BLM) בעת ניסיון להשביח את התשתית ה-IT בארה"ב. זאת במהלך פיתוח האפליקציה האסטרטגית הגדולה והמורכבת ביותר שאי פעם נוסתה בארגון, התוכנית בוטלה לאחר 15 שנים וההוצאות עליה נמדדו בסביבות 400 מליון דולר. המאמר מזהה מכשולים שאיתם ניסו להתמודד מנהלים בכירים שונים בעת שניסו לממש אסטרטגיות טכנולוגיות מידע בארגונים עצומים בגודלם.
עיקר המכשולים התעוררו בנושאים הבאים:
• תרבות הארגון כאוטונומיה אשר נטתה להחליש את התמיכה ביוזמה.
• מגבלות טכנולוגיות אשר השפיעו על הבחירה בסטנדרטים טכניים.
• משאבים ארגוניים ואילוצי ידע אשר באופן שלילי השפיעו על יכולת הארגון לנהל מאמץ פיתוח טכנולוגיית מידע כה גדול בהצלחה.

הבעיה
BLM בזבזו 15 שנה ו-400 מיליון דולר בניסיון להשביח את התשתית לטכנולוגיות מידע ולפתח ישום תוכנה על מנת למכן ניהול תהליכים קרקעיים. החלק העיקרי בעבודה היה פיתוח התוכנה Automated Land ו-Mineral Record System (ALMRS) אשר היה באחריות של קבלן חיצוני.
אחרי הביטול של חוזה מערכת ALMRS, האתגרים בפניהם ניצב הארגון היו עצומים:
• דרישות האוטומטיזציה בהן המערכת נועדה לתמוך היו עדיין תקפות.
• המשתמשים לא היו מרוצים משדרוגי טכנולוגיית המידע אשר נעשו במסגרת חלק המודרניזציה של התוכנית.
• הצטברו דרישות של טכנולוגיית מידע בזמן שבארגון התמקדו בפיתוח המערכת.
יתרה מכך The U.S Congress, the General Accounting Office (GAO) ו- The Office of Management and Budget (OMB) השגיחו באופן קבוע על עבודת ה-BLM בהתייחסות לכל סוג של השקעות בטכנולוגיות מידע העתידיים.

ההיסטוריה של הארגון
הארגון נוסד ב- 1946 כאשר מקורותיו ההיסטוריים החלו לפני יותר מ- 200 שנה, כאשר ארה"ב ייסדה מדיניות לסיקור ואכלוס שטחי אדמה חדשים. במאה ה- 19 מדיניות השימוש בקרקעות התמקדה באכלוס ופיתוח כלכלי של המשאבים בקרקעות חדשות שהלכו וגדלו ברחבי האומה על-גבי היבשת.
כיום המועצה מנהלת כ-264 מיליון אקרים של קרקע ציבורית ב-28 מדינות שזה כשמינית מכלל אדמות באמריקה. בנוסף באחריות המועצה לנהל נכסי מינרלים שהם כ-300 מיליון אקרים נוספים של קרקעות אשר מנוהלות על ידי סוכנויות ממשלתיות או נמצאים בבעלות פרטית. רוב האדמות שבבעלות BLM נמצאות במערב וכוללים יערות , משאבים היסטוריים וכו'.

ארגון U.S Bureau of Land Management (BLM)
הארגון מאורגן לפי שני תחומים: גיאוגרפי ופונקציונאלי.
התחום הפונקציונאלי מתייחס למשימות העיקריות של הארגון ולפעילויות החיוניות לניהולו הפנימי.
הן כוללות:
• ניהול של חידוש משאבים: יערות , אזורי דיג, אזורים של בעלי חיים בסביבתם הטבעית, תכניות בידור ותרבות.
• ניהול של מקרקעין ומשאבי מחצבים: חציבת מינרלים מוצקים ונוזליים וניהול קרקעות.
• ניהול משאבי מידע: טכנולוגיות מידע ומשאבים, תחומי אחריות של חופש המידע.
• ענייני חוץ: תיקונים וחקיקות של ענייני ממשל פנימיים.
• ניהול עסקי וכספי: תקציבים, מימון, רכוש וניהול נכסים.
• ניהול משאבי אנוש: צוותי עבודה והזדמנויות תעסוקה שוות.
• ניהול משאבי ההליום: הפעלת מתקני אחסון הליום לאומיים.
• ניהול מכבי-אש: גילוי וכיבוי אש בשטחים ציבוריים.

התחום הגיאוגרפי על פני 12 משרדים מדיניים, התחום כולל:
• המשרדים אחראים על ביצוע וניהול יום יומי של משימות הארגון.
• כל משרד יכול לעסוק בו זמנית במספר מדינות.
• בכל משרד מדיני ישנה פעילות פנימית עצמאית של ניהול משאבי מידע של אותו המשרד.
• לכל משרד פונקציונאליות בלתי תלויה במשרדים מדיניים אחרים.

ניהול משאבי הארגון – IRM
הוצאות טכנולוגיות המידע היוו יותר מעשרה אחוזים מתקציב הארגון בשנות ה-90. בעקבות זיהוי התפקיד החשוב של טכנולוגית המידע, הארגון ערך שינויים משמעותיים במבנה ניהול משאבי המידע בשנת 1996.
הארגון טוען כי לניהול משאבי המידע יש אחריות לתמיכה במשימות הארגון על-ידי סיוע וקידום של פיתוח ויישום מדיניות ניהול משאבי המידע, סטנדרטים ותכניות בין משרדי הארגון השונים.
ניהול משאבי המידע יתמקד גם באספקת תמיכה נאותה בזמן ושירותים שונים כדי לענות על ציפיות הלקוחות.
ב-1996 , כחלק משינוי המבנה הארגוני, מוקם National IRM Center (NIRMC) אשר באחריותו לספק הכוונה טכנית לכל המשרדים הרלוונטיים וניהול מחזור חיים של מערכות ב-BLM. בנוסף לכך על מנת לתאם את העבודה לתנאים של Information...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^