דילמות אתיות בשלבים שונים של התפתחות ארגונית
White & Wooten, 1983
תקציר
במאמר זה מוצגות חמש קטגוריות של דילמות אתיות הניצבות בפני יועצים ארגוניים שמקדמים התפתחות ארגונית, ונחקרים היחסים בין סוכן השינוי ומערכת הלקוח בשימוש בפרספקטיבת תאוריית התפקיד של כץ וקאן (1966). לאחר מכן, נידונים התפקידים המתאימים הן לסוכני שינוי והן למערכות הלקוח ביחס לשלבי השינוי, בשימוש במודל תהליכי/זיקה ונידונות 31 דילמות אתיות ספציפיות בנוגע להשפעתן על תהליך ההתפתחות הארגונית.
מבוא
תחום ההתפתחות הארגונית מציע דרכים לפתור בעיות מבניות, טכנולוגיות ואנושיות תוך כדי יצירת שינוי בארגונים. תחום זה הולך ומתרחב ובעקבות כך גדל מספרם של אנשי מקצוע בתחום וכן גדלה הביקורת על התחום. עד כה, לא נבחנו הדילמות האתיות שיועצים ארגוניים נתקלים בהם. דילמות אתיות הן התנהגויות בלתי מתאימות מצד סוכני שינוי או מצד מערכות הלקוח, המתרחשות עקב התנגשות ציפיות וערכים.
קטגוריות עיקריות של דילמות אתיות
באופן כללי עולות חמש קטגוריות עיקריות של דילמות אתיות: מצגי-שווא או מזימות...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^