האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

דיכאון בקרב תלמידים עם לקויות למידה: הערכת הסיכון

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 2137 מילים, של המאמר:

Maag, J. W., & Reid, R. (2006). Depression among students with learning disabilities: Assessing the risk. Journal of learning disabilities, 39(1), 3-10.‏



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

דיכאון בקרב תלמידים עם לקויות למידה: הערכת הסיכון
Maag & Reid, 2006

תקציר
במחקרים קודמים נמצא כי תלמידים בעלי לקויות למידה (LD) מקבלים ציונים גבוהים יותר במדדים של דיכאון מאשר תלמידים ללא לקויות למידה. יחד עם זאת, מה שלא ידוע הוא האם תלמידים עם לקויות למידה מגלים רמות גבוהות יותר של דיכאון קליני, מאשר תלמידים ללא לקויות למידה. במידה ותלמידים בעלי לקויות למידה אכן יגלו רמות גבוהות יותר של דיכאון קליני ביחס לתלמידים בני גילם ללא לקויות למידה, אזי על שירותים הניתנים במסגרת החינוך המיוחד להתייחס ולתת מענה לנושא זה. כך למשל, על הפסיכולוגים של בית הספר ליטול על עצמם מאמצים מוגברים בכדי לזהותם ולהכין המלצות עבור תכנית לימודים אישית. לעומת זאת, במידה ותלמידים בעלי לקויות למידה לא יגלו רמות גבוהות יותר של דיכאון קליני ביחס לתלמידים האחרים בני גילם ללא לקויות למידה, אזי על השירותים הקהילתיים של מערכת הבריאות הנפשית להמשיך ולתת מענה הולם עבור טיפול בילדים ובמתבגרים עם דיכאון, ללא קשר להימצאות או לחוסר הימצאות של לקות למידה.
מטרת המחקר הנוכחי הייתה לערוך מטה אנליזה של הספרות ולכמת את ההבדלים בממוצעי ציוני הדיכאון וברמות של דיכאון קליני בין תלמידים עם לקויות למידה לבין תלמידים ללא לקויות למידה.

מסגרת תיאורטית של מחקרים קודמים בנושא
שינויים חברתיים מגוונים תרמו לכך שכיום, צעירים מצויים בסיכון לפתח הפרעות נפשיות יותר מאשר בשנים קודמות. יתרה מזאת, רק בין רבע לשליש מהצעירים עם הפרעות נפשיות מקבלים טיפול הולם. תת קבוצות מסוימות של ילדים, כמו אלו עם לקויות למידה, עשויים להימצא בסיכון גבוה לפתח הפרעות נפשיות, מאחר והם נוטים להיות בעלי תפיסה עצמית נמוכה, לפתח מיקוד שליטה חיצוני גבוה, להיות פחות מקובלים חברתית ואף יותר חרדים מאשר בני גילם ללא לקויות למידה. כמו כן, מצבים של תחלואה נלווית כמו דיכאון עשויים להתקיים בקרב תלמידים עם לקויות למידה.
לסיכון הפוטנציאלי המוגבר של תלמידים עם לקויות למידה לחוות דיכאון קיימות השלכות ישירות עבור מחנכים משתי סיבות. הסיבה הראשונה הינה כי על סגל בית הספר לקחת תפקיד חשוב בזיהוי (אבל לא באבחון) תלמידים שעשויים להיות מדוכאים. צעירים מבלים יותר זמן בבית הספר מאשר בכל סביבה מובנית אחרת מחוץ לבית, לכן יש להם את הקשר הכי עקבי ונרחב עם הצוות המקצועי של בית הספר. בנוסף לכך, התנהגות התלמידים, קשרים בין אישיים וביצועים אקדמיים הינם שלושה אינדיקטורים חשובים של מצב רוח ושל יכולת ההתמודדות הנתונים לבחינה מתמשכת בבית הספר. לכן, צוות בית הספר עשוי להיות הראשון להבחין בהתפתחות של דיכאון. למעשה, פותחה תוכנית מיפוי בעלת שלושה שלבים שמטרתה לזהות צעירים אשר מדוכאים במסגרת בית הספר. הסיבה השנייה נובעת מכך שתלמידים עם לקויות למידה אשר מדוכאים זכאים לייעוץ. במקרה הזה, קיימות הרבה אסטרטגיות התערבות בית ספריות לטיפול בדיכאון בקרב צעירים.
דיכאון בקרב תלמידים עם לקויות למידה היה מושא המחקר במשך...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^