האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

ההופעה המשותפת של לקויות למידה ושל הפרעות רגשיות והתנהגותיות: מודל מושגי

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 1359 מילים, של המאמר:

Rock, E. E., Fessler, M. A., & Church, R. P. (1997). The concomitance of learning disabilities and emotional/behavioral disorders: A conceptual model. Journal of Learning Disabilities, 30(3), 245-263.‏



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

ההופעה המשותפת של לקויות למידה ושל הפרעות רגשיות והתנהגותיות: מודל מושגי
Rock et al., 1997

שילוב של קשיים רגשיים והפרעות התנהגות שכיח בקרב אוכלוסיית לקויי הלמידה. 24%-52% מאוכלוסיית לקויי למידה נוטים לפתח בעיות חברתיות, רגשיות והתנהגותיות, לעומת שיעורים נמוכים בהרבה באוכלוסייה הכללית. בקרב ילדים ומתבגרים בעלי הפרעה רגשית חמורה 75%-38% זוהו גם כבעלי לקויי למידה חמורים. שילוב של שתי הלקויות יחד עשוי להוביל לתפקוד לקוי ושימוש במיומנויות שאינן תואמות גיל. חשוב לבצע הבחנה מבדלת כדי לאתר את הבעיה ולתת טיפול מתאים. למרות שההגדרה הלאומית של לקות למידה אינה כוללת ליקויי למידה הנובעים בעיקר מהפרעות רגשיות חמורות, ילדים ומתבגרים עם לקויות למידה מציגים שכיחות גבוהה של בעיות רגשיות והתנהגותיות (פי 4 מהמצוי בקרב ילדים ללא לקויות למידה).
קיימת עלייה בשכיחות של ליקויי למידה והפרעות רגשיות התנהגותיות. ראשית, ככל שיש יותר מודעות מאבחנים יותר. שנית, עליה בדרגת האלימות הכללית של החברה בשל העדר חוקים, גריית יתר בסביבה גורמות לעלייה בבעיות התנהגות. גורמים נוספים עשויים להיות התמכרויות לסמים, חשיפה לחומרים רעילים, משפחות מפורקות, העדר התא המשפחתי היציב. גורמים אתה מקצינים את המצב שפעם היה מתון יותר.

הסיבות להגברת הסיכוי לכישלון אקדמי וחברתי בקרב בעלי לקויי למידה והפרעות רגשיות-התנהגותיות
• הדרכה בלתי נגישה – הרבה פעמים לקויי למידה / הפרעות רגש לא מצליחים לקלוט את הלמידה ואת הכלים שמאפשרים התפתחות עצמית ואקדמית, ילדים אלו מקבלים פחות עזרה מהסביבה שלהם וגם לא מבקשים אותה והדבר מחריף את הקושי.
• פיצוי ואדפטציה – הסתגלות למצב - ילדים עם הקומורבידיות הזו היכולת שלהם לפתור בעיות היא מוגבלת, ההסתגלות שלהם למצבים משתנים פחות גמישה, טווח האסטרטגיות שלהם הוא מוגבל (דרך לפתור בעיות) ולכן היכולת לפצות על הקשיים ולמצוא אסטרטגיות עקיפות היא מוגבלת.
• סף תסכול נמוך – התמודדות עם כישלון - ילדים עם הקומורבידיות הזו מפגינים סף תסכול נמוך שיכול להתבטא בהימנעות ביצוע של...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^