הבחנה בין SLI ודו-לשוניות באמצעות משימות חזרה על משפטים: ההשפעה של מאפייני L1 ו- L2
Meir et al., 2016
מטרת המחקר: לבדוק איך תפקוד מורפו-תחבירי במטלת חזרה על משפטים, מבדיל בין יכולות השפה של ילדים דו לשוניים דוברי רוסית עברית, בגן חובה-עם ובלי SLI.
שאלות המחקר:
1. עד איזו רמה יכולות מורפו-תחביריות בקרב בי- לינגוואלים שונים מאלו של ילדים תואמי קריטריונים מונולינגואלים. והאם ההבדלים שונים בין L1 ל-L2?
2. האם מטלת חזרה על משפטים, בשתי השפות המדוברות מצליחה להבחין בין בילינגואלים תקינים או בילינגוואלים עם SLI?
השערות המחקר:
1. ילדים בי לינגואלים יתפקדו טוב יותר בL1 כלומר ברוסית לעומת L2=עברית.
2. מטלת חזרה על משפטים תאפשר הבחנה בין ילדים בי-לינגוואלים עם או בלי SLI.
משתתפים: במחקר השתתפו 45 ילדים בילינגואלים דוברי רוסית כשפת אם ורוסית כL2. (30 מתוכם היו עם התפתחות תקינה). 20 מונולינגוואלים דוברי רוסית, ו20 מונולינגואלים דוברי עברית.
מבוא
לקות שפה ספציפית...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^