קניית ביטוח אונליין: האם אנחנו כבר שם?
Maheswari & Chandrasekaran, 2018
מטרת המחקר היא לזהות את הגורמים המשפיעים על הנטייה של לקוחות לאמץ ערוץ אונליין לרכישה של מוצרים פיננסיים, ולהבין מהו פלח השוק שמעוניין בשימוש בערוץ אונליין, על ידי שילוב בין גורמים המוכרים בספרות לבין מאפיינים דמוגרפיים והתנהגותיים של הלקוחות.
מבוא
רכישת שירותים פיננסיים אונליין (E-finance) הוא תחום שמתפתח בשנים האחרונות, אך נושאים ספציפיים כמו רכישת ביטוח אונליין מתפתחים יחסית לאט. חברות ביטוח משקיעות מאמצים רבים בפיתוח פלטפורמות דיגיטליות לקידום מוצריהם, ומטרת המחקר הנוכחי היא לבחון מהם הגורמים המשפיעים על הנטייה של לקוחות להשתמש בערוץ האונליין לצורך רכישה של שירותי הביטוח. לצורך כך, מתבצע ניתוח גורמים שבו נחקרים מספר רב של משתנים המוכרים על פי הספרות כבעלי השפעה על הנטייה להשתמש בשירותים אונליין, לצד משתנים דמוגרפיים כגון גיל, מגדר, מספר שעות הגלישה באינטרנט ואחרים.
סקירת ספרות
אימוץ טכנולוגיה תלוי בתפיסות וכוונות של המשתמשים לגבי היעילות וקלות השימוש בטכנולוגיה. תיאוריות בתחום זה טוענות כי שילוב בין תפיסות יעילות וקלות השימוש לבין משתנים כמו...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^