פיתוח מערכות חינוך מכילות: מהם המנופים לשינוי?
Ainscow, 2005
מאמר זה טוען כי הכלה היא האתגר המרכזי העומד בפני מערכות חינוך ברחבי העולם. בהתבסס על עדויות מתכנית מחקר שנמשכה מעל 10 שנים, המאמר מספק מסגרת לקביעת מנופים שיכולים לסייע בהנחיית מערכות לכיוון מכיל יותר. המוקד הוא על גורמים בתוך בתי ספר המשפיעים על התפתחות החשיבה והפרקטיקה, כמו גם על גורמים הקש הקשורים להקשר הרחב יותר שעשויים להגביל התפתחויות כאלה. טענת המאמר היא שרבים מהמכשולים שחווים הלומדים נובעים מדרכי חשיבה קיימות. כתוצאה מכך, אסטרטגיות לפיתוח פרקטיקות מכילות חייבות לכלול הפרעות לחשיבה על מנת לעודד חקר של אפשרויות שהוזנחו לקידום הפרקטיקה.
מבוא
נושא ההכלה הוא אחד האתגרים המרכזיים שעומדים בפני מערכות החינוך בעולם. במדינות בעלות כלכלה חלשה, העדיפות היא לילדים רבים שמעולם לא נכנסו לכיתה. במדינות עשירות יותר, חלק מהנוער עוזב את בית הספר ללא השכלה משמעותית, אחרים מועברים למסגרות חינוך מיוחדות הרחק מהחינוך הרגיל, וחלק בוחר פשוט לנטוש את הלימודים כיוון שהשיעורים אינם נראים להם רלוונטיים.
במדינות מסוימות,...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^