מקרים של התנגדות למדיניות השפה במערכת החינוך בישראל
Shohamy, 2010
הנחת היסוד של מדיניויות שפה "מלמטה למעלה" היא שהן אחידות והומוגניות ויש ציפייה ליישם אותן ולכפות אותן על מערכת החינוך כולה. גישה זו אינטנסיבית והיא מלווה לרוב בשורה של מנגנונים גלויים וסמויים (מבחנים, תכניות לימוד, ספרי לימוד) שמטרתם להבטיח את יישום המדיניות. הכותבת שואלת האם ניתן בכלל להתנגד למדיניויות אלו ולאתר מקרים של התנגדות כאשר המדיניות היא מאד כוללנית, מקיפה ומגבילה.
הכותבת מראה שגם כאשר מדובר במערכות סגורות וממורכזות, ניתן למצוא התנגדות בצורה של חוסר ציות או באמצעות יוזמות שונות שמציגות מדיניויות שפה חדשניות.
מדיניות שפה בישראל
המקרה של ישראל מראה שמדיניות שפה לא נוצרת בוואקום אלא כתוצאה מאידיאולוגיות חברתיות, פוליטיות, כלכליות, גלובליות, אתניות, דתיות וחינוכיות. ישראל...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^
Shohamy, 2010
הנחת היסוד של מדיניויות שפה "מלמטה למעלה" היא שהן אחידות והומוגניות ויש ציפייה ליישם אותן ולכפות אותן על מערכת החינוך כולה. גישה זו אינטנסיבית והיא מלווה לרוב בשורה של מנגנונים גלויים וסמויים (מבחנים, תכניות לימוד, ספרי לימוד) שמטרתם להבטיח את יישום המדיניות. הכותבת שואלת האם ניתן בכלל להתנגד למדיניויות אלו ולאתר מקרים של התנגדות כאשר המדיניות היא מאד כוללנית, מקיפה ומגבילה.
הכותבת מראה שגם כאשר מדובר במערכות סגורות וממורכזות, ניתן למצוא התנגדות בצורה של חוסר ציות או באמצעות יוזמות שונות שמציגות מדיניויות שפה חדשניות.
מדיניות שפה בישראל
המקרה של ישראל מראה שמדיניות שפה לא נוצרת בוואקום אלא כתוצאה מאידיאולוגיות חברתיות, פוליטיות, כלכליות, גלובליות, אתניות, דתיות וחינוכיות. ישראל...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^
