האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

"את לא תגידי לי מה לעשות" – התמודדות הגננת עם הורים המאתגרים

סיכום בעברית בהיקף 835 מילים, של המאמר:

רמר, ר. וגילת, י. (2021). "את לא תגידי לי מה לעשות" – התמודדות הגננת עם הורים המאתגרים את סמכותה. בתוך: יצחק גילת ועידית טבק (עורכים) "ללכת בין הטיפות": אסופת מחקרים על השותפות בין הורים למורים (עמ' 65-88). רעננה: מכון מופ"ת.



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 29 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

"את לא תגידי לי מה לעשות" – התמודדות הגננת עם הורים המאתגרים את סמכותה
רמר וגילת, 2021

יחסי הגננת וההורים כצומת מרכזית בחינוך לגיל הרך
הקשר בין הגננת להורים מהווה מרכיב מרכזי בחינוך לגיל הרך. בשנים האחרונות התרחבה מעורבות ההורים במערכת החינוך, מתוך תפיסה הרואה בהם שותפים פעילים בתהליך החינוכי ובעלי זכות להשפיע על דרכו. עם זאת, הגברת המעורבות הביאה גם לעלייה במספר המצבים שבהם הורים מערערים על סמכות הגננת, מטילים ספק בהחלטותיה ולעיתים מתנגשים עמה באופן ישיר. מצב זה יוצר קושי מקצועי ורגשי לגננות, הדורש מהן למצוא איזון בין שמירה על סמכות מקצועית לבין טיפוח יחסי שיתוף והקשבה עם ההורים.

סמכות מקצועית בהקשר חינוכי
סמכות מקצועית נתפסת כיכולת לנהל את הסביבה החינוכית באופן מבוסס ידע, ערכים ועמדה מוסרית יציבה. סמכותה של הגננת נובעת ממומחיותה, מהכשרתה ומהאמון שמוענק לה על ידי הסביבה. בעשורים האחרונים חלה ירידה במעמד אנשי החינוך, במקביל להתפתחות גישות המדגישות את זכויות הילד ואת שוויון הזכויות בין מבוגרים לילדים. גישות אלה יצרו שינוי ביחסי הכוחות בין הורים לאנשי חינוך. הגננת נדרשת כיום לנהל את עבודתה...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^