תעסוקה, התפתחות מקצועית וחינוך של מתבגרים
Zimmer-Gembeck et al., 2006
תקציר
מאמר זה בוחן את ההשלכות של חוויות התעסוקה של מתבגרים על פיתוחם המקצועי והחינוכי בתוך הקשרים היסטוריים וחברתיים. הוא בעיקרו עוסק בהקשר החברתי והתרבותי המשתנה לעבודה בגיל ההתבגרות, על האיזון בין בית הספר והעבודה, השפעתו של ניסיון בעבודה על פיתוח מקצועי בגיל ההתבגרות. זאת בנוסף לגישות תיאורטיות המנחות את מחקרי פיתוח קריירה מקצועיים עכשוויים. לאור התיאוריות הנוכחיות, כיווני מחקר מוצעים כדי לשפר את ההבנה של ההשפעות של חוויות תעסוקה ועבודה בגיל ההתבגרות בעיסוקים חינוכיים בעתיד ומסלולים מקצועיים. אסטרטגיות המבוסס על בית ספר ותוכניות לקידום יוזמה של מתבגרים ופיתוח מקצועי גם מתוארים פה.
מבוא
מחקרים קודמים בתחום מבקרים את כניסתם של מתבגרים לעולם העבודה בכך שזה עלול להגביל את התפתחותם של המתבגרים במקומות בהם עולם העבודה ובית הספר הם מתחרים. לרוב במדינות מתפתחות, הכניסה לעולם העבודה שהיא מחוסר ברירה, משמעותה הישירה היא גם נשירה מבית הספר. לעומת זאת, במדינות מפותחות אצל מעמד הביניים ומעלה, יש למתבגרים יותר בחירה, והם יכולים לבחור אם לעבוד, ולרוב זה יהיה בשביל עצמאות כלכלית שלהם ולא לתמיכה במשפחותיהם.
המאמר סוקר את ההתפתחות ההיסטורית של עבודה בקרב מתבגרים. עד המאה ה-19 ילדים עזרו להוריהם בשדה כבר מגיל 14 ואפילו קודם לכן. המהפכה התעשייתית באמריקה במאה ה-19 גרמה לכניסתן של משפחות שלמות לעבודה במפעלים, ובשלב זה, בית הספר והעבודה התחרו על הזמן והאנרגיות של בני הנוער. מתחילת שנות ה-20 ילדי מעמד בינוני היו פטורים יותר ויותר מעבודה כדי להקדיש זמן לחינוך ופנאי. ובכל זאת, במעמד הפועלים העירוני, ילדים רבים המשיכו לעבוד. חששות לגבי התפתחות מוקדמת, במיוחד עבור ילדים אלה, סיפקו הצדקה אידיאולוגית להגבלת עבודת ילדים לטובת חינוך נוער בבתי ספר, בטענה כי הלימוד יכול לשמר ולהרחיב את הילדות. תפיסה זו נהייתה רווחת עד...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^