קשב חזותי מתמשך ורגישות למספריות קשורים להישגים בחשבון בקרב ילדים
Anobile et al., 2013
המחקר עוסק בקשר בין ביצועים במתמטיקה, תפיסה מספרית (הבחנה ומיפוי לאורך ציר המספרים) וקשב ויזואלי מתמשך בקרב ילדים בבית הספר. במחקר השתתפו 68 תלמידים בגילאי 8 עד 11 אשר ענו על מבחנים ושאלונים בנושאים אלה, ונבדקו הקשרים שבין הקשב המתמשך שלהם, התפיסה המספרית וההישגים במתמטיקה.
מבוא
בעיות לימודיות במקרים רבים מקושרות לחוסר היכולת של תלמידים לשמור על קשב, גם כאשר אין להם ליקויים קוגניטיביים גלויים. מיומנויות קשב משמשות את התלמידים לסינון ושמירה של מידע רלוונטי ולדכא מסיחים שאינם רלוונטיים. מחקרים עדכניים מצאו קשר סיבתי בין קשב ויזואלי למיומנויות קריאה, כאשר מיומנויות קשב ויזואלי ניבאו רכישת קריאה עתידית בקרב ילדים. למרות שבני אדם הם המין היחיד שמשתמש בקודים לשוניים למספרים (כלומר, מילים המציינים מושגים כמותיים), ונמצא כי גם תינוקות שאין להם עדיין יכולת לשונית מפגינים יכולות הבחנה...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^