קוריקולום
Gamoran, 2002
השימוש הרגיל של המושג קוריקולום ("תכנית לימודים") הוא המסלול הפורמאלי של הלימודים. כיום הורחב מושג זה גם לניסיון הממשי של הלומד בסביבה לימודית. מחקרים בחנו והדגישו את המשמעות של המסרים שתלמידים פוגשים בלימודים.
תכניות לימודים: מהמוסתרת לגלויה
חוקר קודם, לדוגמה, הציע שהמבנה של בתי ספר וכיתות, עוזר בחיברוּת להישגיות, עצמאות, אוניברסליזם (אותם חוקים תקפים לכולם) וספציפיות (מערכת היחסים בין מורה ותלמיד מוגבלת ספציפית למקום הלימודים). גישה אחרת הציעה כי החיברות היא לקונפורמיות, ציות לסמכות ולתחרותיות, כתמיכה למעמדם במערכת החברתית. למרות הכל לשתי השקפות אלו יש קוים דומים:
• ראשית הם טוענים כי הצד המוסתר של תכנית הלימודים מוביל לחיברות של המעבר מסביבת הבית לסביבת העבודה.
• שנית, רואים את המוסד כמתווך לנורמות מרכזיות בחברה.
• שלישית, שניהם רואים את הציות ותחרותיות כמרכיבים עיקריים במעבר מבית-לעבודה, אצל דריבן, החיברות היא א-פוליטית, ואצל יאנג היא תומכת במערכת הפוליטית והכלכלית.
• רביעית, שתי העמדות מובאות בלי הרבה תמיכה אמפירית.
נמצא כי תלמידים הנמצאים במקום...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^