קורותיה של הילדות
גולדשמידט, 2008
בעבר הילדים היו משחקים באופן חופשי ללא מסגרות חינוך כלשהן. החינוך נעשה תוך כדי החיים עצמם ולא במסגרת מסויימת. לילדים היה חופש לשחק, לדמיין, לחיות ללא אחריות ולהפנים בהדרגה את המנהגים והערכים החברתיים. בתקופות קדומות לא הייתה הפרדה בין הילדים למבוגרים, והם חיו בצורה מעורבת. הילדים היו עדים לכל רבדי החיים. כבר בעת העתיקה מציאות זו החלה להשתנות כאשר ילדים החלו ללמוד בבית הספר, כחלק מההכשרה לחייהם הבוגרים. אך גם בחברות אלו, ילדים קטנים יותר היו חיים יחד עם המבוגרים. מהגיל שהדבר איפשר זאת מבחינה גופנית – הילדים סייעו בכלכלת המשפחה. ככל שהתרבות מתבססת יותר על השכלה ועל טכנולוגיה, גיל החינוך הכולל הכשרה (כגון קריאה וכתיבה) מחלחל מטה.
מושג הילדוּת, כתקופה הנפרדת מעולם הבגרות ובה יש לחנך את הילדים, לשמור עליהם ולמנוע מהם דברים...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^