פרטיות ופרדוקס השליטה

סיכום בעברית בהיקף 1402 מילים, של המאמר:

Brandimarte, L., Acquisti, A., & Loewenstein, G. (2013). Misplaced Confidences: Privacy and the Control Paradox. Social Psychological and Personality Science, 4(3), 340-347.

להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה


אופציונלי. השם שיופיע על החשבונית


פרטיות ופרדוקס השליטה
Brandimarte et al., 2013

ההחלטות שאנשים עושים בנוגע לפרטיות ברשת רחוקות מלהיות אופטימאליות, וחשופים למגוון השפעות לא נורמטיביות. למשל, להבטחת פרטיות יכולה להיות השפעה שלילית ולגרום לאנשים "להיסגר", בעוד שרמזים לכך שחשיפה יכולה להיות מסוכנת, כמו התחושה הלא רשמית של סקר כלשהו, יכולה לגרום להם לחשוף מידע דווקא כשהסיטואציה דורשת זהירות ושמירה על פרטיות המידע.
הכותבים מקבילים את הצורך בהתערבויות של שמירה על פרטיות לצורך בחגורות בטיחות, שמיועדות להגן על הנהגים מטעויות אנוש והתנהגות לא זהירה. אך ישנם מקורות סיכון נוספים שלא ניתן לשלוט עליהם באמצעות חגורות הבטיחות, כמו מספר כלי הרכב בכביש והתנהגות של נהגים אחרים. נראה שדווקא היכולת לשלוט בחלק מהסיכונים, מערפלת את מודעותם ואת תשומת הלב שלהם לסיכונים שאינם בשליטתם.
באותה מידה, טוענים החוקרים, במקרים רבים של חשיפת מידע בעייתי, יש תחושה מטעה של שליטה. למשל, אנשים יכולים לחשוף מידע מפליל או מביך על עצמם. מתן שליטה על מידע אישי מאפשר לאדם לבחור כיצד לחשוף מידע על עצמו ולמי. עם זאת, אנשים שחשים בשליטה על המידע שהם מפרסמים עלולים להמעיט הערכת הסיכון שבגישה של אנשים אחרים למידע הפרטי שלהם, ולהגיב על ידי חשיפת יותר מידע. מצד שני, אנשים החשים פחות שליטה עשויים להעריך יותר את הסיכונים ולהגיב על ידי חשיפת פחות מידע.
החוקרים ערכו שלושה ניסויים המבוססים על סקרים, ובהם המשתתפים נשאלו שאלות ברמות שונות של רגישות. במחקרים 1 ו-2 החוקרים הפחיתו את רמת השליטה של המשתתפים על הפרסום של מידע אישי או הנגישות אליו, ובמחקר השלישי הם העלו את רמת השליטה.
נמצא שתפישה של שליטה השפיעה על דאגת המשתתפים לגבי פרטיותם - המשתתפים היו מוכנים לשתף אינפורמציה רגישה גם כאשר הסיכון האובייקטיבי שבחשיפה עלה. לעומת זאת, חוסר שליטה נתפש העלה דאגות בנוגע לפרטיות וגם למשתתפים לחסוך בשיתוף מידע, גם...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^