על הציור החופשי ומטלות בית הספר
שפיר, 1995
לפי יוסף שורץ, ניתן לאתר את היכולת השכלית בציורים חופשיים של ילדים כשבוחנים את הנושאים הבאים: אינטגרציה בין נושאי הציור השונים; רמת האינדיבידואליות של המצייר; יכולת הסינתזה שלו (יכולתו ליצור קשרים משמעותיים בין הדמויות ובין העצמים בציור וביחסי הגומלין ביניהם); ניסיון לערוך דיפרנציאציה; מתן תיאורים דינאמיים; ניסיון למצוא פתרונות מקוריים; גמישות המצביעה על כושר הסתגלות למצבים חדשים; חסכנות באמצעים; קצב התפתחות...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^