עיצוב חוזק של קשרים ברשתות חברתיות מקוונות
Xiang et al., 2010
ניתן לנצל דפוסי קשרים כדי לחזות מודלים של התנהגות ושל מבנה הקישורים של אדם. עם זאת, מרבית המחקרים התמקדו בקשרים בינאריים - חבר/לא חבר. ניתוחים אלה מפיקים תוצאות על קשרים חלשים וחזקים כאחד מבלי שיש להם יכולת להבדיל ביניהם. אנשים נוטים להתחבר לאנשים הדומים להם; אך מכיוון שבין חברים עם קשרים חזקים יש יותר דמיון מאשר בין חברים עם קשרים חלשים, התוצאות אינן מדויקות כשמתעלמים מעוצמת הקשר.
לרוב, רשתות חברתיות מכילות יותר מידע על הקשרים - למשל מידע נוסף על אינטראקציות בין המשתמשים. המערכת שומרת מידע על הקשרים, באמצעותו אפשר להבחין בין חברים קרובים למכרים.
החוקרים מציעים מודל כדי להסיק על עוצמת הקשרים בין אנשים, לפי הדמיון בפרופיל ופעילות אינטראקציה עם אחרים. המטרה היא להבחין אוטומטית בין קשרים חזקים לחלשים. פרט לערך המחקרי, הערכה של עוצמות הקשרים יכולה לשפר את הטווח והביצועים של היבטים שונים ברשתות החברתיות, כולל:
• צפיית קישורים: ברשתות החברתיות LinkedIn ו-Facebook, המערכת מציעה למשתמשים קשרים חדשים באופן אוטומטי. ניתן לשפר את ההצעות אם אנשי הקשר המוצעים יהיו אלה...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^