ניטשניזם פופולארי: אסתטיקה לכל אחד ולאף אחד
Landa, 2007
הדיון לגבי משמעותה של תרבות פופולארית, גם ביחס לאסתטיקה שלה וגם ביחס ליתרונות החברתיים שלה, מנוהל מבחינה היסטורית על ידי שתי קבוצות מנוגדות: "הפופוליסטים", שחוגגים את התרבות הפופולארית, לעומת "הפסימיסטים", שדוחים אותה. לצורך ניתוח אידיאולוגי, תפיסה בינארית זו צרה מדי, ובהקשר לקפיטליזם, קיימות תפיסות לפיהן התרבות הפופולארית היא כלי ליצירת שוויון חברתי ותרבותי, ולעומתן תפיסות אחרות הטוענות כי התרבות הפופולארית מקדמת ויוצרת פערים חברתיים. תרבות פופולארית קשורה באופן הדוק לזהות, והשאלה המרכזית היא איזו עמדה בסיסית מאמצים: התרבות הפופולארית כנטייה ליצירת שוויון חברתי, או כאמצעי שיוצר פערים חברתיים.
1. קפיטליזם ותרבות פופולארית
העמימות ההיסטורית יצרה מספר תגובות מובחנות וסותרות לקשר שבין הקפיטליזם והתרבות הפופולארית. הסיווג המוצע בפרק זה עוסק בשני ממדים: ממד אחד הוא "פופוליזם", והממד השני, המתאר את הגישה ה"פסימיסטית", נקרא "אליטיזם". באמצעות שני ממדים אלה, מתוארות ארבע גישות בתגובה למפגש בין קפיטליזם...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^