ניהול מצטיינים חינוכיים: יזמות בבית הספר
Eyal & Yosef-Hassidim, 2012
מבוא
המאמר הנוכחי חוקר כיצד מורים מתוך בית הספר שנחשבים ליזמים בתוך המערכת (מגדילי ראש) מבצעים את הפרויקטים שלהם בהתאם לסגנון ההנהלה. ואיך האינטראקציה הזו משפיעה על ההמשכיות ועל העידוד של אותם מורים יזמים.
סקירת ספרות
המורים לרוב עובדים בצורה עצמאית, לא בצוותים. אבל תרבות בית הספר יכולה להשפיע על הדרך בה הם עובדים וליצור שיתוף פעולה בין המורים ואף לעודד יזמות ומנהיגות מצדם. למנהל יש תפקיד חשוב ביצירת תרבות בית הספר, הוא מספק תמיכה ומסגרת שמעודדת יזמות בקרב המורים. את תרבות בית הספר אפשר לחלק לשני חלקים: התמיכה של ההנהלה ביזמות והאווירה הכללית יחד עם מבנה ההנהלה בבית הספר. דרוש ששני החלקים יפעלו יחד כדי ליצור מנהיגות בקרב המורים. בבתי ספר בישראל באופן ספציפי,...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^