האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

מענה על שאלות מסוג Wh אצל ילדים עם מוגבלות שכלית

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 1626 מילים, של המאמר:

Sanders, E. J., & Erickson, K. A. (2018). Wh–Question answering in children with intellectual disability. Journal of communication disorders, 76, 79-90.

ישנו גם סיכום תמציתי יותר של מאמר זה.



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 52 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

מענה על שאלות מסוג Wh אצל ילדים עם מוגבלות שכלית
Sanders & Erickson, 2018

מבוא
היכולת לענות על שאלות משפיעה על רכישת השפה, האוריינות וההישגים הלימודיים של תלמידים לאורך כל שנות לימודיהם. כמו כן, היכולת לענות על סוגים שונים של שאלות נבחנת ישירות בכיתות היסוד והינה ונבחנת במרומז בהקשר של ציונים הניתנים לאורך כל שנות הלימודים בארה"ב. בגלל החשיבות של היכולות ללמוד לענות על שאלות, התפתחות הבנת השאלה מחקרה ממספר נקודות מבט לגבי תלמידים עם ובלי ליקויי שפה. עם זאת, מחקרים אלו לא כללו תלמידים עם מוגבלות שכלית (ID). מטרת מחקר זה הינה לסגור את הפער הזה.
הבנה של שאלות ומענה נכון עליהם כרוך בשילוב של מספר מיומנויות לשוניות וקוגניטיביות. לדוגמא, נדרשים מיומנויות סמנטיות כדי להבין את המשמעות של מילות שאלה ונדרשות מיומנויות תחביריות כדי להבין את משמעות השאלה כולה. מילות שאלה בשפה האנגלית המתחילות ב-wh נבדלות בכמה דרכים, אך ברוב מילות השאלה הסימן הפונטי (/ wh /) קיים בתחילת המילה. קידומות זו מסמנת כי המילה שייכת לקטגוריה דקדוקית מובחנת. מיקומה של מילת השאלה בתחילת המשפט או האמירה משמשת כסימן נוסף.
אבחון הסדר ההתפתחותי מדויק שבו ילדים מצליחים להבין ולענות על שאלות הינה משימה קשה. אבל למרות הקשיים הללו, האופן בו ילדים לומדים לענות על שאלות -wh הוא ככל הנראה שילדים בגילאי שלוש עד ארבע שנים (התפתחות טיפוסית) בדרך כלל יכולים לענות על שאלות מה (what), איפה (where), ו-מי (who) בהצלחה אם ניתן להם ההקשר המתאים. במחקר מקובלת הסברה שילדים מצליחים לענות על שאלות מתי (when), איך (how), ו-למה (why)בגיל התפתחותי מאוחר יותר.
לא נערך מחקר שיטתי על יכולתם של תלמידים בעלי מוגבלות שכלית לענות על שאלות. בדומה לילדים עם דפוס התפתחות טיפוסי או כאלה הסובלים מליקויי שפה, ילדים עם מוגבלות שכלית מושפעים מהמורכבות הקונספטואלית היחסית של שאלות. באופן כללי נראה שרמות השליטה בשפה השונות מאוד הנצפים בקרב אנשים עם מוגבלות שכלית ללא קשר לאטיולוגיה עשויים להשפיע על היכולת לענות על סוגים מסוימים של שאלות. בנוסף, מאפיינים קוגניטיביים הקשורים ללקויות ספציפיות עשויים להשפיע גם הם על היכולת לענות על שאלות. נראה כי ניתן ללמד...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^