מחקר בתקשורת: מבוא לשיטות מחקר. פרק 5: תכנון מחקר תקף בתקשורת

סיכום בעברית בהיקף 1266 מילים, של הפרק:

Frey, L., Botan, C. H., & Kreps, G. (2000). Designing valid communication research. In: Investigating Communication: An Introduction to Research Methods (pp. 109-139). New-York: Allyn & Bacon.‏

להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה


אופציונלי. השם שיופיע על החשבונית

מחקר בתקשורת: מבוא לשיטות מחקר. פרק 5: תכנון מחקר תקף בתקשורת
Frey et al., 2000

הפרק דן בתכנון מחקר שניתן יהיה להסיק ממנו מסקנות תקפות. יש שני סוגי תוקף חשובים:
תוקף פנימי - עוסק בדיוק המסקנות שנגזרות מהמחקר, ושואל האם המחקר מתוכנן ונערך בצורה כזו שמובילה למסקנות מדויקות.
תוקף חיצוני - עוסק ביכולת ההכללה של הממצאים מהמדגם לאוכלוסיה. שואל האם ניתן ליישם את המסקנות שנגזרות מתוצאות המדגם לאוכלוסיה, למקומות שונים ולזמנים שונים.
במחקרים טובים, שני סוגי התוקף גבוהים.
יש שלושה איומים כלליים על התוקף הפנימי של המחקר: אחד קשור לאופן עריכת המחקר, השני קשור להשפעות של משתתפי המחקר, והשלישי להשפעות החוקר.

תוקף ומהימנות המדידה
תוקף המדידה - האם החוקרים בדקו את מה שהם התכוונו לבדוק. למשל, אפשר להשתמש בכל מיני מדדים כדי לבדוק עד כמה אדם מחבב את חבריו: כמות הזמן שהוא מבלה איתם, חישוב כמות הכסף שהוא מוציא עליהם, או הדיווח האישי שלו בקשר לרגשותיו. המדד יכול לבדוק חיבה, אבל יכול לבדוק גם דברים אחרים (למשל יכול להיות שאדם יבלה זמן עם אחרים כדי לנצל אותם ולא מתוך חיבה). המדויק ביותר הוא בעל תוקף גבוה.
כדי שמדד יהיה תקף הוא חייב להיות מהימן. אם עולים על משקל שפעם מראה 20 קילו, פעם 50 קילו ופעם 70 קילו, וודאי שהוא לא יכול למדוד משקל. לעומת זאת, מדידה מהימנה אינה בהכרח תקפה. ייתכן מצב שבו כל פעם שנעלה על משקל הוא ייתן את אותו המספר, אבל המספר הזה לא תקף לאמידת גובה, או מנת משכל.

מהימנות המדידה
מהימנות - עד כמה הערכים שהתקבלו במדידה הם אמיתיים, או קיימים במציאות.
במדידה מהימנה, חזרה על אותה התוצאה תוביל לתוצאות זהות. הערך שמתקבל נקרא הערך הנצפה. הוא מורכב מהערך האמיתי,...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^