מדד חדש להערכה של התרומות של תהליכים קוגניטיביים ברמה גבוהה לביצועי הבנת שפה בקרב ילדים בגיל הגן
Hannon & Frias, 2012
המחקר הנוכחי מתאר את ההתפתחות של מדד תיאורטי חדש שמספק הערכות לגבי היכולת של ילדים בגיל הרך לזכור טקסט שמיעתיים, לייצר היסקים שמבוססים על טקסט, לגשת לידע מהזיכרון לטווח ארוך, ולשלב ידע זה עם מידע חדש שנשמע בטקסט.
מבוא
מחקרים רבים בחנו את התרומה של מגוון רב של יכולות קוגניטיביות ליכולת הבנת הנקרא בשלבים הראשונים של הקריאה. המחקר הנוכחי מתמקד במרכיבים של רמות קוגניטיביות ותהליכים קוגניטיביים גבוהים שנמצאים בשימוש לצורך הסקת מסקנות על בסיס מידע שבטקסט, לגשת לידע קודם שמאוחסן בזיכרון לטווח ארוך, ולשלב את הידע הקודם עם המידע החדש שקיים בטקסט. מטרה נוספת של המחקר הייתה לפתח מדד תיאורטי של תהליכים קוגניטיביים גבוהים אלה שמתאים עבור ילדים בגיל הרך.
תהליכים קוגניטיביים גבוהים
קיימים ממצאים רבים בהקשר להתפתחות ולתהליכים קוגניטיביים גבוהים בקרב מבוגרים, המאופיינים כתהליכים קוגניטיביים המאפשרים "לגשר" או לקשר בין...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^