למקד מורים חדשים על מגוון תרבותי ושוויון
Achinstein & Athanases, 2005
המאמר מדגיש קושי ספציפי של מורים חדשים והוא ההתמודדות עם תלמידים ממוצא תרבותי ולשוני שונה מתרבות הרוב. נקודת המוצא היא שמורים חדשים זקוקים לתמיכה ולהדרכה כדי לטפל בקשיים של אותם תלמידים. המאמר מבוסס על חקר מקרה (מורה מאמנת - סוניה) ובונה מסגרת של הדרכה למורים חדשים בנושא של שוויון הזדמנויות.
אחת בעיות היא התפיסות המוטעות שיש למורים על אותם תלמידים מתרבויות שונות - שהם בעלי יכולות נחותות, וכן שיש ללמד תלמידים בצורה זהה. חקר המקרה המוצג מראה כי על המורה המאמנת לשמור על קשר חיובי עם המורה אך יחד עם זאת להטיל ספק באמונות ודרכי הפעולה שלה. החידוש במחקר זה הוא שהמורה המאמנת לוקחת בחשבון כל העת גם את נקודת המבט של המורה החדשה (למה...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^