לימודי מתמטיקה ומדעים בחינוך הערבי בישראל: מקרה של שוויון מגדרי בלתי-צפוי
איילון, 2000
רקע קודם למחקר
מחקרים קודמים מצאו באופן עקבי כי ייצוג הבנות במקצועות הנחשבים לגבריים כגון מתמטיקה ופיזיקה בבית הספר נמוך יותר לעומת בנים. בנוסף, מחקרים מצאו באופן עקבי כי ככל שהתרבות שמרנית יותר ביחס למעמד האישה, הפער בין הבנים לבנות בתחומי הלימוד בבית הספר עולה. עם זאת, באופן מפתיע נמצא בחינוך הערבי בישראל, שהפער בין בנים לבנות במקצועות הלימוד נמוך יותר ביחס לחברה היהודית. מבחינת תהליך בחירת המקצוע המוגבר, ומבחינת היחס המועדף למקצועות...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^