חשיבה מחודשת על האפיסטמולוגיה של העמדה: מה היא "אובייקטיביות חזקה"?
Harding, 1992
שתי הדרכים
הדיון בנושא האובייקטיביות בפמיניזם נסב נשאלות שאלות כגון אילו סוגי ידע הם אובייקטיביים ואלו לא, ולגבי אלו שלא, מדוע לא; האם הפמיניזם נזקק לאובייקטיביות, ואם כן למה, והאם ניתן להשיג אובייקטיביות, ואם כן כיצד.
במסגרת דיון זה, נטען נגד תיאוריות העמדה הפמיניסטיות שהן מנסות לאחוז את המקל בשני קצותיו, כלומר מצד אחד לטעון לידע אובייקטיבי ומצד שני לטעון שידע זה תלוי-מיקום בחברה.
המחברת טוענת שמקורה של ביקורת זו בהבנה לא שלמה של הדרך של תיאוריית העמדה לבסס את הידע. המאמר מוקדש להראות כיצד נוצרת האובייקטיביות על פי האפיסטמולוגיה של תיאוריות העמדה.
תיאוריית העמדה הפמיניסטית לעומת אפיסטמולוגיות אמפיריציסטיות פמיניסטיות ספונטניות
אפיסטמולוגיות אמפיריציסטיות פמיניסטיות ספונטניות הן גישות לפיהן המחקר המדעי מוטה מבחינה סקסיסטית. על פי גישות אלה, הקפדה גבוהה יותר על האובייקטיביות המדעית תפתור את ההטיות. אך לפי תיאוריית העמדה הפמיניסטית, אי ההקפדה על האובייקטיביות הוא רק חלק מהבעיה, כיוון שאופן הגדרת האובייקטיביות, הרווח...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^