הקשר בין שימוש בפעלים המתארים מצבים מנטליים על ידי מורים לבין התפתחות אוצר המילים של התלמידים
Barnes & Dickinson, 2018
המאמר עוסק באופן שבו דיבור של מורים עם תלמידים שכולל שימוש בפעלים שמתארים מצבים מנטליים (Mental state verbs – MSV) מקדם את התפתחות אוצר המילים בקרב התלמידים. המחקר נעשה בקרב כיתות של תלמידים בלימודי הכנה לכיתה א'. סה"כ נבחרו 49 כיתות כאלה, 49 מורים, ו-402 תלמידים בכיתות. נבדקה המידה בה המורים משתמשים ב- MSV במהלך השיעורים, ומידת השיפור באוצר המילים של התלמידים בסוף שנת הלימודים.
מבוא
חוויות עשירות בשפה של תלמידים, לפני תחילת שנות בית הספר היסודי, נמצאות בקשר עם הצלחה לימודית עתידית של תלמידים אלה, ועם התפתחות באוצר המילים שלהם. למרות שידוע שסביבה עשירה בשפה משפיעה באופן חיובי על התפתחות השפה ואוצר המילים של תלמידים, מרבית המחקרים בתחום זה נעשו בהקשר לשפה שבה משתמשים ההורים עם הילדים, ומעט מחקרים בחנו את השפעת השפה שבה המורים משתמשים. פעלי מצבים מנטליים (MSV) הם פעלים שמתארים ומבטאים קוגניציות באמצעות מחשבות, זיכרונות, ידע, רגשות או רעיונות. השערת החוקרים היא ששימוש ב- MSV הוא סממן...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^