הסטודנטים כלקוחות ביחסי נותן שירות / לקוח
Bailey, 2000
המאמר נפתח בהצגת הטענה מדוע המטפורה של צרכן אינה מתאימה בהקשר של סטודנטים ויוצרת בעיות חמורות. הכיתות יוצרות מאבקי פופולאריות, ההוראה הופכת לעסק, הסטודנטים שואפים לתוכניות מוכנות להפעלה ויש אינפלציה של ציונים. המרצים הופכים להיות נותני שירות לצרכנים. זוהי ביקורת על קובעי המדיניות ומקבלי ההחלטות באוניברסיטה ומה שנחוץ לפי טענה זו הוא אלטרנטיבה יעילה יותר למטפורת הצרכן.
ביילי מציע כאלטרנטיבה לכך לדמות את הסטודנט כלקוח. מטפורה זו מרחיבה את טווח האפשרויות לבחון את יחסי מורה תלמיד ומגדילה את האפשרויות לבחון אותה ביישומיים חינוכיים מגוונים.
ההבדל בין לקוחות לצרכנים
ההבחנה בין לקוחות לצרכנים היא קריטית מאחר ושני המונחים נמצאים בשימוש יום-יומי שנתן להם משמעויות רבות שלעיתים חופפות. לקוח הוא זה שעבורו מבצעים ונותנים שירותים מקצועיים. צרכן הוא זה הקונה סחורה או שרות ומצפה שהעדפתו תבוא לידי ביטוי במוצר או בשרות אותו רכש. זה לא אומר שאין לפעמים דמיון בין...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^