בעיות רגשיות והתנהגותיות בקרב ילדים עם הפרעת קשב ריכוז והיפראקטיביות (ADHD): השפעה של גיל ושל לקויות למידה

סיכום בעברית בהיקף 2026 מילים, של המאמר:

Miranda, A., Soriano, M., Fernández, I., & Meliá, A. (2008). Emotional and behavioral problems in children with attention deficit-hyperactivity disorder: Impact of age and learning disabilities. Learning Disability Quarterly, 31(4), 171-185.‏

להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה


אופציונלי. השם שיופיע על החשבונית


בעיות רגשיות והתנהגותיות בקרב ילדים עם הפרעת קשב ריכוז והיפראקטיביות (ADHD): השפעה של גיל ושל לקויות למידה
Miranda et al., 2008

תקציר
קומורבידיות עם הפרעות פסיכולוגיות (PP) אחרות מסבכת את מהלך ההפרעה (ADHD) ומקשה על הטיפול. מטרות המחקר הנוכחי היו (א) לחקור את מידת ההתאמה בין תפיסותיהם של הורים ומורים בנוגע להפרעות פסיכולוגיות, (ב) לקבוע איזו הפרעה פסיכולוגית מנבאת את חומרת המופעים של הפרעת הקשב ו-(ג) לנתח את תפקיד הגיל ולקויות הלמידה(LD) בהתפתחות ההפרעות הפסיכולוגיות (PP) והפרעת הקשב (ADHD).
ההפרעות הפסיכולוגיות (PP) נמדדו על ידי שימוש בסקאלות דרוג שמילאו הורים ומורים. התוצאות הראו התאמה גבוהה בין שתי קבוצות האינפורמנטים (ההורים והמורים) בדירוגם את בעיות ההתנהגות ואת פעילות היתר. יחד עם זאת, מידת ההסכמה על הסימפטומים הרגשיים הייתה נמוכה בהרבה. חוסר קשב, תנודתיות רגשית ובעיות התנהגות ניבאו את חומרת ה- ADHD. לבסוף, הילדים הצעירים יותר עם ADHD+LD חוו יותר בעיות הקשורות לבעיות אלה מאשר הילדים המבוגרים יותר.

הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות (ADHD)
הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות היא אחת הפרעות הילדות המאובחנות ביותר, המשפיעה על כ 5% מילדי בית הספר. ADHD כמעט ולא מופיעה לבדה, אלא בשילוב עם הפרעות פסיכולוגיות אחרות. בעיות התנהגותיות ורגשיות אלה מהוות מכשול מהותי להתפתחות האקדמית, החברתית והרגשית של ילדים עם ADHD ומשפיעה לרעה על הסתגלותם בחיים הבוגרים. נמצא כי תנודתיות רגשית ובעיות חברתיות הן מנבאות טובות יותר לליקויים בחיי היום יום של היחיד מאשר רמת הסימפטומים של ההפרעה שמופיעים אצלו, זאת כתוצאה מההשפעה השלילית שיש לבעיות אלה על התחום האקדמי, המשפחתי ועל תחום העבודה.

מחקרים קודמים
מחקרים הראו כי לקומורבידיות יש תפקיד חשוב בתור מתווך בהתערבויות שמיועדות לתלמידים עם ADHD. אחת המטרות של מחקר קודם על הטיפול המולטי-מודאלי(multimodal treatment) , אשר השתתפו בו 579 ילדים, הייתה לקבוע האם החשיבות הקלינית של סינדרומים של ADHD + הפרעת חרדה או ADHD + הפרעת התנהגות תוביל לקבלת החלטות אבחנתיות טובות יותר, תכנון טיפול טוב יותר ותוצאות טיפול טובות יותר. נמצאו אינטראקציות חלשות בין הדיווחים של ההורים בנוגע לסטטוס החרדה ו ODD/CD בתגובה לטיפול. מה שמראה כי ילדים עםADHD ועם הפרעות חרדה, (אבל ללא ODD/CD) מגיבים, באותה מידה, לטיפולים ההתנהגותיים והתרופתיים. ילדים שיש להם רק ADHD או ילדים עםADHD וגם ODD/CD (אבל בלי הפרעות חרדה) הגיבו הכי טוב לטיפולים התרופתיים (עם או ללא טיפולים התנהגותיים) בעוד שילדים עם קומורבידיות מרובה של הפרעות (חרדה וגם ODD/CD) הגיבו בצורה הטובה ביותר לטיפולים המשולבים (תרופתי והתנהגותי). קיימות ראיות בנוגע לכך שהטיפול הטוב ביותר לילדים עם ADHD בלבד הוא אימון קוגניטיבי-התנהגותי לשליטה עצמית, מאשר אלה עם ADHD + ODD שנוטים לתפקד טוב יותר עם טיפול...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^