ביצועי כתב יד, דיווח עצמי ומסוגלות עצמית נתפסת בקרב ילדים עם דיסגרפיה
Engel-Yeger et al., 2009
המחקר בודק את הקשר שבין דיווחיהם העצמיים של ילדים בנוגע לכתיבה שלהם, הביצוע שלהם בפועל ותפיסת מסוגלות עצמי כללית במיומנויות מוטוריות. באבחון קשיי כתיבה ישנם שני מרכיבים מרכזיים שמסייעים להעריך ולאבחן קשיי כתיבה: (1) רמת קריאות של התוצר. (2) זמן הביצוע (קצב הכתיבה). מדדים נוספים שנמצאו כמאפיינים דיסגרפיה: מחיקות רבות יותר במהלך הכתיבה, כתיבה לא יעילה, קשיי איות, מתקנים המון, מתאמצים ומוחקים ותהליך מאוד סזיפי, התעייפות מהירה או כאבים בכף היד. חוסר רצון לכתוב או להכין שיעורי בית מתבטא בהימנעות, קשה להביא אותם למשימה של כתיבה. גם שימוש במחשב עבור דיסגרפים לא תמיד עוקף את הבעיה.
תחושת מסוגלות עצמית - Self-Efficacy היא אמונה פנימית של אדם ביכולתו לבצע בהצלחה מטלה, ולא ליכולתו האמיתית בביצוע המטלה. האמונה שלי כאדם בעצמי לבצע מטלה שהצבתי לעצמי, תחושה שלי ולא יכולת בפועל, בלי שום קשר לאיך שמבצעת את המטלה. מי שיש לו...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^