האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

בוגרים והמוסדות האקדמיים שלהם: מבחן חלקי של המודל המנוסח מחדש של הזדהות ארגונית

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 703 מילים, של המאמר:

Mael, F. & Ashforth, B. E. (1992). Alumni and their alma mater: A partial test of the reformulated model of organizational identification. Journal of organizational Behavior13(2), 103-123.



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

בוגרים והמוסדות האקדמיים שלהם: מבחן חלקי של המודל המנוסח מחדש של הזדהות ארגונית
Mael & Ashforth, 1992

תאוריית הזהות החברתית מתבססת על ההנחה כי לבני אדם צורך בזהות חברתית חיובית, כלומר, אנשים שואפים להיות חברים בקבוצות הזוכות להערכה חיובית. לכן, השערה מרכזית הנגזרת מתאוריית הזהות החברתית היא כי קיים קשר חיובי בין היוקרה שממנה נהנית קבוצה מסוימת לבין מידת ההזדהות עמה.
במחקרי מעבדה ובמחקרים שהתבססו על קבוצות אמיתיות נמצא קשר בין יוקרת הקבוצה לבין מידת ההזדהות עמה. למשל, נערכה השוואה בין מידת ההזדהות של סטודנטים החברים ב"מועדוני אכילה" שונים בקמפוס. מועדונים אלו הם ארגונים המספקים ארוחות לסטודנטים. חלקם מקבלים חברים על סמך הגרלה בין המועמדים, ואילו אחרים מסננים את המועמדים על סמך ראיון אישי. סביר להניח כי המועדונים מהסוג השני יוקרתיים יותר. סטודנטים שהשתייכו למועדונים המקבלים את המועמדים על סמך הגרלה הזדהו עמם פחות ממידת ההזדהות של סטודנטים חברי...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^