לאן עכשיו? אספנות מוזיקה בעידן הענן
Marshall, 2016
במאמר זה דן המחבר באספנות מוזיקה ובוחן מספר שאלות לגבי האופן שבו הופעתם של שירותי סטרימינג עשויים להשפיע על פעולת האספנות בהקשר זה.
איסוף
תחילה דן המחבר בשאלה האם נדרש כי פריט אספנות יהיה אובייקט, כלומר חפץ, פיזי. בכדי לענות על שאלה זו, המחבר קודם סוקר מספר אלמנטים חיוניים הנדרשים לתהליך האספנות.
סידור
סידור, כלומר תהליך הבחירה והקבלה של פריט לאוסף, הינו לרוב תהליך אובייקטיבי מכיוון שהפעולה תלויה במספר קריטריונים לא סובייקטיבים שהאספן יכול להשתמש בהם (כגון כותרת האלבום, שם השיר, שם הלהקה או הזמר וכו'). עם זאת, המחבר מציין כי מדובר באובייקטיביות כוזבת, שכן היא תלויה בהחלטות שרירותיות או סובייקטיביות של האספן עצמו (לדוגמא, האם להכניס לאוסף רק שירים בעברית, או שירים מתקופה או ז'אנר מסוימים). במילים אחרות, האספן עדיין קובע מראש את הקריטריונים עליהם הוא מבסס את האוסף. לפיכך, פעולת האספנות למעשה מטשטשת את הגבולות שבין אובייקטיביות וסובייקטיביות. פריטים מקבלים משמעות עם הכנסתם וקבלתם לאוסף, אך האוסף עצמו למעשה משקף את עמדותיו הסובייקטיביות של האספן. האספן והאוסף תמיד שזורים זה בזה ואישיותו של האספן היא זו שלמעשה נותנת לפריטים באוסף משמעות.
בעלות
בעלות על אוסף אינה מתבטאת רק בשליטה או בחזקה, אלא גם באחריות ובמחויבות...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^