האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

הבעיות של ילדים עם חברים

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 2201 מילים, של המאמר:

La Greca, A. M. (1997). Children's problems with friends. In Session: Psychotherapy in Practice: Psychotherapy in Practice, 3(1), 21-41.



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

הבעיות של ילדים עם חברים
La Greca, 1997

ילדי בי"ס יסודי שהיו דחויים או לא אהודים ע"י עמיתיהם צפויים יותר להציג בעיות הסתגלות בהתבגרות (נשירה מבי"ס, מעורבות בהתנהגויות עברייניות או קשיים רגשיים). הקשרים החברתיים של הילד עם בני גילו משקפים את מעמדו החברתי. מעמד חברתי ניתן לבדוק לפי קבלה או פופולאריות, וחברויות (מידת האינטימיות ואיכות הקשרים).

רקע
המאמר של לה גרקה דן בקשרי חברות בין ילדים, בקבלה ודחייה מצד בני הגיל ובהקניית מיומנויות בין אישיות במטרה לפתח קשרי חברות הדדיים. המאמר בוחן את חשיבות הקבלה החברתית ואת הקשיים בפיתוח קשרי חברות. קשיים מעין אלה עלולים לגרום חרדה בקרב הילדים. ילדים שאינם אהודים על בני גילם או ילדים שבני גילם דוחים אותם, צפויים לפתח קשיי הסתגלות כגון נשירה מלימודים, נסיגה רגשית ומעורבות בפעילות לא רצויה.
חשיבות הקבלה החברתית טמונה אפוא בתמיכה הרגשית שהיא מספקת לפרט. המאמר מגיע מנק' מבט מטפלת ומופנה למטפלים אחרים. מתאר גישות לטיפול בבעיות חברתיות של ילדים והשתלבות עם קבוצת השווים. לתת למטפלים כלים איך לעזור לילד והחשיבות של המעמד החברתי כמשפיע על תפקודו של הילד.
לה גרקה טוענת כי 50% מהילדים הדחויים מתאפיינים בהתנהגות תוקפנית, והאחרים מתאפיינים ביכולת נמוכה בלימודים, בנכות פיזית או בהופעה חיצונית ירודה ולא מטופחת. תמיכה רגשית מצד חברים יכולה לסייע בהחלשת ההשפעה השלילית של גורמי לחץ שונים, דוגמת קונפליקט בין הורים, התאוששות מאסון, מעבר לביה"ס חדש.

שלושה גורמי מפתח הראויים לתשומת לב קלינית
1. המידה שבה הילד מעורב מבחינה חברתית - מעורבות חברתית משמעותה שיש לפחות קשר חברותי אחד עם ילד אחר. ילדים פחות מקובלים הינם פגיעים באופן מיוחד מאחר והם אינם מקובלים על ידי קבוצת השווים ונראה כי קיים סיכוי קטן יותר שיהיה להם חבר טוב מאשר לאחרים. ככלל, ילדים שיש להם לפחות חבר אחד טוב מסתדרים טוב יותר מבחינה רגשית וחשים פחות בדידות.‬
2. איכות החברות שלו - החברים הינם מספקי תמיכה רגשית משמעותית השנייה בחשיבותה לאחר ההורים. איכות היחסים מסייעים לילדים להתמודד בצורה יעילה יותר עם אירועים מלחיצים שמתרחשים בחייהם. ‬איכות היחסים כוללת הדדיות, פעילויות משותפות, קבלת עזרה אמון.
קיימים הבדלים בין המינים באיכות החברות. בנים נוטים יותר להתחבר עם בני מינם במסגרת קבוצות פעילות רחבות בעוד שהבנות מבלות את זמנן בשיחות ובפעילויות שקטות עם חברה אחת או שתיים הקרובות להן. ילדים עם חברות לא איכותית מדווחים על פחות אכפתיות, פחות סיוע והדרכה, פחות אינטימיות, קשיים רבים יותר בהתמודדות עם קונפליקטים במערכת החברויות שלהם ומודאגים הרבה יותר שחבריהם יבגדו בהם.
3. סוג הילדים המהווים את חבריו הקרובים - יש נטייה להתחבר לאנשים הדומים לנו. אחד הגורמים המשפיעים על בחירת חברים הוא קרבה, חברים מתוך הכיתה, שכוננה או תנועה וחברים הדומים להם (מין וגיל), בעלי עניין משותף ושכיף להיות איתם. ‬
ילדים עם בעיות התנהגות וקשיי למידה יתחברו עם ילדים עם בעיות הדומות לשלהם. למעשה, דחייה של ילד דוחפת אותו למעורבות בקבוצות אנטי חברתיות של בני גילו. יש לבדוק האם חבריו מעודדים צורות...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^