Steelscreen.com: מדוע טכנולוגיית מידע (IT) לא נמצאת בכל מקום ב-B2B ומהו תפקיד המנכ"ל

סיכום בעברית בהיקף 3561 מילים, של המאמר:

Subirana, B. (2004). Steelscreen.com: Why IT is not everywhere in B2B and the role of the CEO in ‘IT’. Journal of Technology Information, 19, 149-158.

להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה


אופציונלי. השם שיופיע על החשבונית


Steelscreen.com: מדוע טכנולוגיית מידע (IT) לא נמצאת בכל מקום ב-B2B ומהו תפקיד המנכ"ל
Subirana, 2004

מטרת המאמר היא להציג את חשיבות מעורבות ההנהלה בקבלת החלטות חשובות שקשורות לאסטרטגיות של החברה ופרט בתחום מערכות המידע והכניסה לשוק הסחר האלקטרוני B2B וכל ההשלכות של מהלך כזה.
e-commerce: המונח "מסחר אלקטרוני" הינו כינוי למסחר ולביצוע עסקאות (טרנזקציות) מסחריות באופן אלקטרוני, באמצעות תקשורת מחשבים.
B2B - עסקה הנקשרת בין שני גורמים עסקיים ("עסקה סיטונאית"). תחום זה מטפל בביצוע עסקאות בין ארגונים. תחום B2B מתאפיין בקיום התקשרויות חוזיות ארוכות טווח בין קונים ומוכרים ובאפשרות להשתמש ברשתות תקשורת פרטיות במקום באינטרנט.

מודלים שיווקים
הדור הראשון של סחר אלקטרוני (e-commerce ) - המוכר מציע את המוצרים למכירה וקובע מחירים, הקונים יכולים לקבל את המחיר או להתחיל במשא ומתן עם המוכר. למשל: סופרמרקט, כאשר הקונה מקבל את המוצר ואת מחירו או דוגמא אחרת - מכירה פומבית כאשר המשא מתבצע דרך גוף שלישי שמנהל את המכירה. בשתי הדוגמאות המוכר שולט על הטרנזקציה (העסקה). הדור הראשון של מסחר אלקטרוני היה בנוי לפי הקריטריונים האלו.
הדור השני של סחר אלקטרוני (e-commerce ) - המאפיין של הדור הזה הוא שימוש בטכנולוגיות מתפתחות לצורך קישור בין מספר רב של לקוחות פוטנציאליים והקמת מעמד חזק למשא ומתן עם מוכרים. פורטלים שניסו ליצור כוח מיקוח נחשבו לדור שני.
הדור השלישי של סחר אלקטרוני (e-commerce ) - המאפיין של הדור השלישי הוא השימוש באינטרנט ככלי לחיבור בין מספר רב של מוכרים וקונים המאפשר נקודת מפגש לכולם לביצוע משא ומתן. התכונה העיקרית במודל היא האדישות והשקיפות כאשר לא המוכר ולא הקונים שולטים על התהליך.
יתרונות וחסרונות
הדור הראשון הדור השני הדור השלישי




יתרונות מאפשר למוכר בקלות להתאים טכנולוגיות חדשות למערכות שקיימות אצלו. מאפשר לקונים לקבוע את המחיר של המוצר. לא דורש השקעה רבה בטכנולוגיות מידע.
מאפשר בקלות להתאים תהליכים עסקיים לארגונים קיימים. מושך לקוחות רבים הודות לאופי הסתגלני (הזדמנויות) . משיג משתמשים באופן טבעי.

מוצרים קיימים וחדשים זמינים בערוץ התקשורת. ניטרליות
מספק גם מוכרים וגם קונים.
נקודת מפגש לביצוע משא ומתן.
חסרונות קשה להשיג מספר רב של משתמשים. המוכרים יכולים שלא לקבל את המודל. לא נמצאו חסרונות משמעותיים.
ללקוחות קשה לעשות השוואת מחירים ותנאים. מתאים למוצרים סטנדרטיים.
יקר בתפעול ופיתוח.

מבנה תעשיית המתכת האירופית
שוק המתכת באירופה מגלגל רווח שנתי של 150 בליון יורו. תהליך המכירה של מוצרי המתכת דורש זמן רב ועבודה מייגעת של פעולות גומלין אנושיים עם פעולות מסחר שמסתמכות על דרכים מסורתיים לביצוע ההתקשרויות כמו פקס וטלפון.
תעשיית המתכת האירופית הייתה מרוכזת ומפותחת במידה רבה. כתוצאה ממיזוגים ורכישות בין החברות החזקות ששלטו בשוק האירופאי, ההפצה של מוצרי המתכת הייתה תחת השליטה של היצרנים הגדולים. כמעט ולא נשארו חברות הפצה עצמיות גדולות ומי שנשאר חויב לחוזה לטווח ארוך עם יצרנים המובילים באירופה.
קיימת מגבלה במסחר במוצרי מתכת בין יבשתיות בגלל ההתנגדות לכללי הצפת השוק ביבוא מאירופה, יפן וארצות הברית. בנוסף לחלק מהמוצרים יש עלות הובלה גבוהה שמקשה את התחרות עם היצרנים המקומיים. בנוסף תעשיית המתכת הייתה זהירה בהצגת עצמה כמתאמת קיבולת ביקוש בכל יבשת וזה כדי לא לייצר לחץ להורדת מחירים ויצירת צורך לסחר בין יבשות. לכן, אם ברצונה של אחת החברות להשתתף בסחר מחוץ לאירופה, הדרך היחידה לעשות זאת היא בהשקעה מקומית ישירה.
חוסר היעילות של ערוצי המסחר והצורך בהשקעות ובמודרניזציה של החברות יצר תמריץ לחישול התקשרות עם לקוחות מערביים שולטים.
רוכשי הקצה הגדולים כמו יצרני המכוניות וחברות בנייה גדולות נהנים מרמת שירות גבוהה שהשחקנים הגדולים מציעים להם דרך הסכמים אישיים ארוכי טווח ודרך קישור ישיר בין מערכות המידע שלהם למערכות המידע של היצרנים הגדולים (דרך Electronic Data Interchange –EDI, שהוא אוסף תקנים להעברה של נתונים בין מערכות מידע הפועלות בארגונים נפרדים).

האינטרנט ותעשיית המתכת
התפתחות האינטרנט בשנים האחרונות מהיותו נושא מידע דליל לשימוש בו לביצוע תנועות עסקיות ומכירות מוצרים ושירותי בנקים וסחר מניות. רבים חשבו שהצעד הבא של האינטרנט הוא בכיוון הקלת המסחר בין החברות (B2B).
המטרה הייתה לפתוח בפני היצרנים בתעשיית המתכת והמפיצים את ההזדמנות למכירת המוצרים בעלות תפעולית נמוכה מאשר הדרך המתבצעת כיום. בנוסף לאפשר למוכרים לבצע תהליך של משא ומתן פשוט עם היצרנים כדי למצוא את התנאים הטובים עבורם וזה דרך גוף תקשורת אחד (שהינו Steelscreen) במקום הצורך לתקשר עם הגופים הרלוונטיים אחד לאחד.
Steelscreen הינה חברה ששייכת לדור שלישי של סחר אלקטרוני. Steelsceen מהווה דוגמה לשילוב טכנולוגיה חדשה בתעשייה מפותחת. בנוסף ניתן לומר כי תעשיית המתכת שרדה הודות ליכולת שלה לאמץ את ההישגים הטכניים החדשים בתהליכי הייצור שלה.

חברה ושירותים
Steelsceen נוסדה בשנת 1999 על ידי Arve Utseth, כחברה...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^