Star Alliance: רשת עולמית

סיכום בעברית בהיקף 987 מילים, של המחקר:

Andal-Ancion, A. (2003). Star Alliance (A): A Global Network. London: London Business School.

להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה


אופציונלי. השם שיופיע על החשבונית


Star Alliance: רשת עולמית
Andal-Ancion, 2003

תעשיית חברות התעופה הגלובלית
חברות תעופה הן סמל לשגשוג כלכלי וכוח. בהרבה מהמקרים החברות הוקמו ופעלו במימון המדינה, ונוצרה תחושה מזויפת של רווחיות. בפועל, חברות דגל רבות נתפשו כצרות אופקים ולא יעילות. רובן הופרטו חלקית, והתנסו לפחות מעט במציאות המסחרית.

דה-רגוליציה של התעשייה
הסימנים הראשונים של תחרות בין חברות תעופה התחילה בסוף שנות ה-70 עם הדה-רגולציה. ארה"ב ביצעה רפורמה בחברות התעופה, מפני שהרגולציה במחירי הטיסות, בכניסה לשוק ובפונקציות אחרות מנעה מחברות חדשות להיכנס לשוק, שימרה על חוסר היעילות במערכת וגרמה להעלאת מחירים, ומנעה תחרות. הדה רגולציה באירופה הגיעה בעקבותיה. עם הרגולציה, חברות בינלאומיות רבות נכנסו להסכמים שיתופיים עם שותפים זרים, כולל רכישה משותפת והסכמי תחזוקה, הסכמים לקניית מושבים של חברה אחת בחברה מתחרה (blocked space), והסכמי שיווק.
בשוק הבינלאומי, נתיבים אוויריים, תדירות הטיסות והמחירים נשלטו על ידי הסכמי סחר דו צדדיים. בגלל שנתיבים מסוימים היו מוגבלים לחברות מסוימות, חברות אחרות יכלו להיכנס לשווקים אלה רק דרך ברית. באמצע שנות ה-80 מספר חברות תעופה החלו לשתף פעולה במספר נתיבי תעופה בשם code sharing, וכך יכלו להציע לנוסעים נתיבים אחרים. הסכמי השיתוף איפשרו לשתי חברות תעופה לפרסם את אותה טיסה כשלהן, וכך הטיסות קיבלו חשיפה רבה יותר ונראתה...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^