האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

רפלקציות על מורים כמנהיגים

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 854 מילים, של המאמר:

Urbanski, A., & Nickolaou, M. B. (1997). Reflections on teachers as leaders. Educational Policy, 11(2), 243-254.‏



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה

רפלקציות על מורים כמנהיגים
Urbanski & Nickolau, 1997

בשנים האחרונות ישנה התקדמות בנושא מורים כמנהיגים. עד אמצע שנות השמונים מורים ראו במנהיגות כמשהו אשר לא כלול בעבודתם. הסיבות לכך היו:
• היה בלבול ביו משמעות המושג "מנהיגות" למושגים כגון: "הנהלה", "אדמינסטרציה", ו "פיקוח". מורים ירשו הסכמה, אשר אינה מוטלת בספק, למערכת שנותנת תוקף לאוטוריטה מנהלית. התרגלו לארגון היררכי והשאירו את קבלת ההחלטות לממונים עליהם.
• הנורמה היתה למלא אחר פקודות, לא לערער על ההנהלה ולראות את ההוראה כעבודה ולא כקריירה.
• רוב המורים היו מורות ובהתאם לנורמות החברתיות כלפי נשים, דרשו מהן ציות וצניעות. כל מורה אשר ניסתה להביע תכונות של מנהיג, הואשמה שהיא מזניחה את התלמידים. כמו שציפו מאשה להשאר בבית ולגדל את הילדים, דרשו מהמורה להשאר בכיתה. מעבר לכך, שעות העבודה היו רבות, מה שלא הותיר לה זמן או אנרגיה להשפעה או להנהגה.
• המסגרת הבית ספרית, מבנה המערכת עצמה, לא אפשרה התפתחות של מורה כמנהיג: לוח זמנים צפוף לא איפשר תקשורת בין צוות המורים.
• לא התאפשרה למורים גישה למידע חדש: מה שחייב את המורים להיות תלויים במומחים שהם לא מורים, או במקרה הטוב היו מורים...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^