האתר המוביל ברשת לסיכומים בעברית

פיסול בחימר של דמויות אם וילד כעידוד למנטליזציה

סיכום בעברית (תרגום מסוכם) בהיקף 1089 מילים, של המאמר:

Bat-Or, M. (2010). Clay sculpting of mother and child figures encourages mentalization. The Arts in Psychotherapy, 37, 319-327.



להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל
פיסול בחימר של דמויות אם וילד כעידוד למנטליזציה
Bat-Or, 2010

המאמר חוקר תהליכי מנטליזציה כפי שמתגלים במהלך משימת פיסול עבור אמהות לילדים בגילאי 2-4 שנים. 24 אמהות לילד ראשון בגילאי 2-4 פיסלו עצמן עם ילדם בחימר ואז רואיינו בעודן מתבוננות בפסל. המשימה טמנה בחובה מנטליזציה הורית אצל רוב המשתתפות, כשהאימהות מגיעות לתובנה ביחס למצבם הנפשי כאמהות. 4 מאפיינים של המשימה: רפלקציה ויזואלית, תהייה, טרנספורמציה, וזכרונות משתמעים - זוהו כגורמים מאפשרים, מגבירים ואף מעוררים מנטליזציה הורית באמצעים של משימה קצרה יחסית. המחקר עוסק באלמנטים האפשריים שמאכלסים מנטליזציה הורית במהלך המשימה ומדגיש את הפוטנציאל של המשימה ככלי טיפולי בתרפיה באומנות ובהתערבויות פסיכותרפיסטיות.

Parental mentalization or reflective function
מוגדר כיכולת להבין התנהגות אדם במונחים מבוססי מצבים נפשיים. מנטליות משלבת דרכים קוגניטיביות ואפקטיביות לידיעת העצמי ולידיעת האחר.
לאחרונה, מחקרים מגדירים מנטליזציה הורית כיכולת ההורית לעשות רפלקציה על חוויית הילד ועל חוויתו הוא עצמו כהורה.
המחקר מהווה דוגמא לכיצד תרפיה באומנות, במיוחד עבודה עם חימר, הינה בעלת פוטנציאל גבוה לקידום מנטליזציה הורית. הוא מראה כיצד, במהלך משימת חימר ספציפית של פיסול דמויות אם וילד וראיון עוקב לאחר המשימה, מתפתחת מנטליזציה הורית. בחימר יש מספר גורמים תרפויטיים שיכולים להגביר את המנטליזציה כגון ביסוס הבעת רגשות, גישה לחומרים בלתי מודעים, וקונקרטיזציה וזיהוי חוויות אישיות.
עבודת חימר מתייחסת לתהליך העשיר של שימוש, עשיית...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^